Ny distributions- och försäljningspartner i Asien för Brighter One™

Under Medicamässan i Düsseldorf 20-22 november skrev Brighter under ett LoI med All Medicus avseende distribution av Brighter One™, vilket kommer att påskynda expansionen in på asiatiska marknader såsom bl.a. Sydkorea, Malaysia, Indonesien och Thailand. All Medicus intresse för att lansera Brighter One™ var en starkt bidragande orsak till deras inbjudan till Brighter att dela deras monter på Medica.

Mr In Sik Yu from All Medicus Co., Ltd. och
Mr Lars Flening from Brighter AB (publ)
undertecknar LoI på Medicamässan i
Düsseldorf November 2013

Som följd av en stark ekonomisk utveckling under en längre period är Asien en av de geografiska regioner i världen som har en mycket stark incidens av diabetes. Tillväxttakten i regionen varierar men ligger mellan 10-15% om året. Detta kopplat till existerande och framväxande sjukförsäkringsersättningssystem leder till en stark potential för Brighter One™ eftersom allt-i-ett konceptet leder till en mycket kostnadseffektiv behandling. Brighter samarbetar redan med All Medicus för utveckling och leverans av specialanpassade teststickor.

All Medicus har egen distributions- och försäljningsorganisation på flera asiatiska marknader och såg tidigt potentialen i Brighter One™. I samband med Medica togs ett vidare steg i samarbetet genom att gå vidare med fördjupade samtal avseende distribution och försäljning för ett flertal asiatiska marknader.

"Vi har haft ett väldigt bra samarbete med dem som partner och underleverantör, så det känns naturligt att utveckla samarbetet." säger Lars Flening

"Detta är verkligen spännande och innebär att vi tidigare än planerat kommer att gå ut på marknader utanför de europeiska." säger Truls Sjöstedt, VD

Truls Sjöstedt, VD Brighter AB (publ)
Telefon: +46 709 73 46 00
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Brighter One - Världens första allt-i-ett produkt för injektionsbehandlade diabetiker. Den patenterade lösningen som gör det möjligt för miljontals diabetiker att enklare och tryggare leva sina liv och må bra.

Brighter utvecklar och kommersialiserar banbrytande lösningar för egenvård av diabetes. Bolagets aktie är listad på AktieTorget .

För mer information:
www.BrighterCompany.com