Nya presentationstillfällen i Stockholm

Brighter vill härmed bjuda in alla befintliga aktieägare och intresserade till att få information om den pågående emissionen.

Brighter AB (publ) kommer att hålla ett antal informationsträffar i anslutning till sitt nya kontor vid följande tillfälllen:

Informationsträffar:

Torsdag 13 december 2012 - kl. 11.30

Fredag 14 december 2012 - kl 08.00

Fredag 14 december 2012 - kl 11.30

Fredag 14 december 2012 - kl 17.30

Tisdag 18 december 2012 - kl 17.30

Adress: Munkbron 11, 3 tr, Stockholm

Platserna är begränsade så föranmälan krävs och sker antingen per mail till presentation@brightercompany.com eller via vår hemsida på www.BrighterCompany.com/anmalan

Vänligen ange tillfälle och mobiltelefonnummer vid anmälan

Truls Sjöstedt, VD Brighter AB (publ)
Telefon: +46 709 73 46 00
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Om företrädesemissionen

Brighter har liggande order om 24,5 mkr. För att så snabbt som möjligt under 2013 kunna leverera på denna första order behöver bolaget säkra 6 mkr. Genom lån och krediter har bolaget säkrat tillgång till 4 mkr. Bolaget genomför nu en emission om 2, 1 mkr, varav grundarna garanterar 0,5 mkr. Återstoden av emission erbjuds till befintliga och nya ägare.

• 24,5 mkr i liggande order
  • 4,7 mkr av 6 mkr av kapitalbehovet är säkrat
  • 1,4 mkr kvar att teckna av emissionsbeloppet

Fullständiga villkor och anvisningar samt memorandum och folder kommer att offentliggöras på bolagets (www.BrighterCompany.com) och AktieTorgets (www.aktietorget.se) respektive hemsida senast i samband med att teckningstiden inleds.

Brighter One - den patenterade allt-i-ett produkten som ersätter de fem saker miljontals diabetiker behöver använda flera gånger varje dag för att överleva och må bra.

Brighter utvecklar och kommersialiserar banbrytande lösningar för egenvård av diabetes. Bolagets aktie är listad på AktieTorget, mer information finns på www.AktieTorget.se

För mer information:
www.BrighterCompany.com