Styrelsen presenterar prioriteringar och strategiskt fokus framåt

Den 31 juli 2020 valdes en ny styrelse för Brighter. Styrelsen och bolagets ledningsgrupp har under inledningen av hösten diskuterat och kommit överens om Brighters fortsatta kommersialiseringsarbete och tillväxtresa.

Styrelsen kommenterar:
Brighter är ett spännande bolag med potential att göra ett historiskt avtryck i vårdens transformation. Vi i styrelsen är mycket entusiastiska och ser fram emot att bidra till Brighters fortsatta framgång genom att introducera strategiska pelare och riktlinjer som ska ta Brighter till nästa nivå, tillsammans med ledningsgruppen.

Med aktieägarnas intressen i beaktande lyfter styrelseledamöterna tre huvudsakliga fokusområden i det kommande arbetet, som syftar till att stödja den pågående kommersialiseringen och företagets långsiktiga mål:

• Säkerställa framgångsrik kommersiell lansering och intäkter på godkända marknader och marknader som för närvarande genomgår godkännandeprocesser, initialt Sverige, Förenade Arabemiraten och Indonesien, innan fortsatt expansion.
  • Upprätthålla en disciplinerad kultur av styrning och kontroll för att säkerställa att exekvering sker i linje med uttalade målbilder.
  • Introducera ökat fokus på kostnadskontroll och affärsmässiga prioriteringar.

Valberedningen arbetar fortsatt med att presentera en kandidat som tar sig an styrelsens långsiktiga ordförandeskap så snart som möjligt.

IR@brighter.se

Brighters Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB +46 (0)8 – 684 211 10, adviser@eminova.se, www.eminova.se

Brighter är ett svenskt health tech-bolag med en vision om en enklare vardag för människor som lever med en kronisk sjukdom. Vi tror att en datacentrisk approach är nyckeln till att ge smartare vård. Våra lösningar stärker och underlättar flödet av valida hälso- och behandlingsdata mellan patienter, deras nära och kära och deras vårdgivare – vilket kan förbättra livskvaliteten, minska belastningen på sjukvården och öppna upp nya möjligheter för datadriven forskning. Brighter är certifierat under ISO 13485. 2019 utnämndes bolaget till vinnare i Swecare Rising Stars Award.
Bolagets aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market/BRIG.