Bringwell AB (publ) – Valberedningens konsoliderade förslag

Valberedningens konsoliderade förslag till ordförande vid årsstämman; fastställande av antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter, samt antalet revisorer och revisorssuppleanter; fastställande av arvoden åt styrelsen och revisorerna; val av styrelseledamöter och styrelseordförande, samt i förekommande fall, styrelsesuppleanter och val av revisor, samt i förekommande fall, revisorssuppleanter i Bringwell AB (publ), org. nr. 556484-3232, (”Bolaget”) (punkt 1 och 11-13)

Valberedningen i Bolaget, som består av Catherine Sahlgren (ledamot i egenskap av styrelsens ordförande), valberedningens ordförande Patrice Jabet, (representant för Molly Holding AS, tidigare Penny Holding AS), Bengt Julander, (representant för Linc AB) samt Hubert Johansson (genom direkt innehav samt som representant för MaxVector OÜ och Sunvector OÜ), vilka tillsammans representerar drygt 53 procent av aktierna och rösterna i Bolaget, föreslår följande.

Val av ordförande vid årsstämman (punkt 1)

Valberedningen föreslår att årsstämman utser styrelsens ordförande Catherine Sahlgren till ordförande vid årsstämman.

Fastställande av antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter, samt antal revisorer och revisorssuppleanter (punkt 11)

Fastställande av antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter:
Att antalet styrelseledamöter ska uppgå till fyra, utan styrelsesuppleanter.

Fastställande av antal revisorer och revisorssuppleanter:
Det föreslås att antalet revisorer ska uppgå till en, utan revisorssuppleanter.

Fastställande av arvoden åt styrelsen och revisorerna (punkt 12)

Fastställande av arvoden åt styrelsen:
Att arvoden ska utgå med 150 000 kronor till styrelseordföranden och med 100 000 kronor till envar av de övriga av stämman valda styrelseledamöterna som ej är anställda i Bolaget (totalt 450 000 kronor, vilket är 100 000 kronor lägre än föregående år). I arvodet ingår ersättning för eventuellt utskottsarbete. Styrelseledamot skall äga rätt att fakturera styrelsearvodet genom eget bolag under förutsättning att det är kostnadsneutralt för Bolaget.

Fastställande av arvoden åt revisorerna:
Att arvode till revisorn utgår med skäligt belopp enligt räkning.

Val av styrelseledamöter och styrelseordförande samt, i förekommande fall, styrelsesuppleanter och val av revisor, samt i förekommande fall, revisorssuppleant (punkt 13)

Val av styrelseledamöter och styrelseordförande samt, i förekommande fall, styrelsesuppleanter:
Valberedningen föreslår omval av Dag J. Opedal, Lars Holmström, Patrice Jabet och Bengt Julander. Till ordförande för styrelsen föreslås nyval av Dag J. Opedal. Catherine Sahlgren har avböjt omval.

Val av revisor, samt i förekommande fall, revisorssuppleant:
Det föreslås att Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB, som har för avsikt att utse Magnus Brändström som huvudansvarig revisor, omväljs som Bolagets revisor.

Stockholm i mars/april 2017
Valberedningen

Styrelsen i Bringwell AB (publ)

Denna information är sådan information som Bringwell AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 april 2017 kl.16:30.

Bringwell AB (publ) är en av de ledande försäljnings- och marknadsorganisationerna för egenvårds-produkter på den nordiska marknaden. Bringwell arbetar med såväl egna som inlicensierade produkter och varumärken. Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North och Mangold Fondkommission AB är Certified Adviser, tfn. 08-503 015 50.
Läs mer på www.bringwell.com