Bringwell lanserar ProbiMage och ProbiFrisk hos Apoteket AB

Bringwell, Nordens ledande leverantör av egenvårdsprodukter, har fått listning av ytterligare två produkter på Apoteket AB, ProbiMage och ProbiFrisk. Produkterna baseras på tre patenterade probiotiska bakteriestammar utvecklade av Probi, världsledande inom probiotisk forskning. Drygt 60 publicerade studier inom indikationsområdena mage/tarm och immunförsvar ger produkterna en särställning inom ett av världens snabbast växande produktområde – probiotika. Lanseringen som är betydande har påbörjats och produkterna förväntas ta en ledande position inom segmentet under de närmaste 12 månaderna. ”Bringwell har som mål att uppnå balans mellan de olika försäljningskanalerna där Apoteket är en viktig kanal för Bringwell. En listning av produkterna ProbiMage och ProbiFrisk i Apotekets grundutbud är ytterligare ett steg i detta arbete”, säger David Rönnberg VD för Bringwell. Om Bringwell: Bringwell är Nordens ledande leverantör av egenvårdsprodukter. Bolaget omsatte 742,9 MSEK under 2009, med en bruttomarginal om över 62 %. Bringwells strategi är att växa såväl organiskt som genom förvärv. Under 2008 förvärvade Bringwell de nordiska rättigheterna för några av Skandinaviens viktigaste hälsokostprodukter Kan Jang, Chi San, Chisandra, Arctic Root, Rysk rot och Femineral. Därutöver förvärvades Biokraft AB som ger Bringwell utökad produktionskapacitet samt bredare produktportfölj. För mer information kontakta: David Rönnberg, VD Bringwell tel. +46 8 412 72 00, e-post: david.ronnberg@bringwell.com