Bringwell utökar samarbete med Ferrosan i Sverige och ökar omsättningen med 15 MSEK.

Bringwell har erhållit distributionsrättigheter för Ferrosans hälsoprodukt Imedeen® i Sverige efter avtal med det Danska läkemedelsbolaget Ferrosan. Imedeen® omsätter idag ca 15 MSEK på den Svenska marknaden. Bringwell kommer att sköta försäljning och distribution av produkten. Övertagandet är inte förbundet med några kostnader för Bringwell. Avtalet gäller från 13 augusti, 2007 och Bringwell räknar med en omsättningsökning om ca 15 MSEK på årsbasis.

Ferrosan är ett Danskt läkemedelsbolag som omsätter ca 1,4 miljard SEK inom äffärsområderna Medical Devices och Supplements & Lifestyle Products. Imedéen® är en unik, innovativ, högkvalitets produkt i segmentet Cosmeceuticals. Det är ett komplett kosttillskott för hudvård som förbättrar hudens kvalitet, struktur och utseende. I serien ingår också hudvårdsprodukter såsom dag/nattcreme, serum samt ögonkräm.

”Vi är nöjda att samarbetet med Ferrosan har utökats. Att Ferrosan ser Bringwell som ett första alternativ att samarbeta med för den Svenska marknaden stärker oss. Genom samarbetet breddar vi vår produktportfölj och utökar våra kanaler samtidigt som vi stärker vår ställning i Skandinavien säger Bringwells VD David Rönnberg”.

För mer info om Ferrosan
www.ferrosan.com

Upplysningar lämnas av:
David Rönnberg, CEO, tel. +46 8 412 72 00
Bringwell AB (publ) som är anslutet till First North, utvecklar egna kliniskt dokumenterade varumärken och patenterade substanser. I tillägg till egna varumärken inlicensierar Bringwell intressanta produkter till sin hemmamarknad i Norge, Sverige och Danmark. Läs mer på www.bringwell.com