Eva Wilander tillträder som CMO i Bringwell AB (publ)

Eva Wilander tillträder den 1 augusti 2016 tjänsten som ny CMO (Chief Marketing Officer) i Bringwell. Eva kommer att ha det övergripande ansvaret för den nordiska marknadsorganisationen inom Bringwellkoncernen (Sverige, Norge, Finland och Danmark) och tar även plats i koncernens ledningsgrupp.

Eva har en examen från KTH i grund med ytterligare studier i Business Management och i Operational Marketing. Eva lämnar en ledande tjänst på Coca-cola och har tidigare även haft ledande positioner i Candy King och Procter & Gamble. Eva har en lång erfarenhet av marknad & försäljning inom FMCG.

För mer information kontakta:

Jonny Hoffman, tf CEO, tel +46-(0)733 55 38 00

Bringwell AB (publ) är en av de ledande försäljnings- och marknadsorganisationerna för egenvårdsprodukter på den nordiska marknaden. Bringwell arbetar med såväl egna som inlicensierade produkter och varumärken. Vår strategi är att leda utvecklingen på egenvårdsmarknaden genom bl.a. innovativa produkter. Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North och Mangold Fondkommission AB, tfn. 08-503 015 50, är dess Certified Adviser.