På årsstämma i Bringwell AB (publ) den 25 april 2008 beslutades följande

Disposition av vinstmedel
Stämman beslutade att bolaget inte skulle lämna någon utdelning, utan att vinstmedlen skulle balanseras i ny räkning.

Val av styrelseledamöter
Styrelseledamöterna Andor Gerendas, Arild Kristensen och Morten Nordheim omvaldes. Nyval av styrelseledamöter blev Mark Jeffreys och Jacob Röjdmark. Mark Jeffreys utsågs till styrelsens ordförande. Odd Runar Knudsen har avböjt omval.

Styrelsearvode
Bolagsstämman fastställde att styrelsearvode skall utgå med 100.000 kronor till styrelseordföranden och med 75.000 kronor till envar av de övriga av stämman valda styrelseledamöterna som ej är anställda i bolaget.

Bemyndigande
Styrelsen fick bemyndigande att emittera 30 miljoner aktier vid ett eller fler tillfällen. Bemyndigandet gäller till årsstämman 2009. Emissioner ska ske på marknadsmässiga villkor med förbehåll för marknadsmässig emissionsrabatt. Styrelsen har för avsikt att genomföra emissioner för finansiering av eventuella förvärv.

Upplysningar lämnas av:
David Rönnberg, CEO, tel. +46 8 412 72 00
Bringwell AB (publ) är anslutet till First North med Evli Bank Plc. som Certified Adviser. Bringwell utvecklar egna kliniskt dokumenterade varumärken och patenterade substanser. I tillägg till egna varumärken inlicensierar Bringwell intressanta produkter till den nordiska marknaden. Läs mer på www.bringwell.com