På extra bolagsstämma i Bringwell AB (publ) den 9 maj 2007 beslutades följande

Godkännande av förvärv av samtliga aktier i dels Validus NnP AS (omfattande dotterbolaget Heijden Sport Näringsprodukter AS), dels Nordic Nature Pharma AB

Stämman beslutade att godkänna bolagets förvärv av samtliga aktier i dels Validus NnP AS (omfattande dotterbolaget Heijden Sport Näringsprodukter AS), dels Nordic Nature Pharma AB. Bolagets verkställande direktör David Rönnberg och styrelseledamoten Andor Gerendas bemyndigades att förhandla om de närmare villkoren för förvärven. För ytterligare information hänvisas till pressrelease den 24 april 2007.

Godkännande av styrelsens emissionsbeslut

Stämman beslutade att godkänna styrelsens beslut att genomföra en nyemission av aktier om cirka 118 Mkr med företrädesrätt för aktieägarna.

Huvudsakliga villkor i företrädesemissionen:
Företrädesrätt för aktieägarna i förhållande till befintligt innehav på avstämningsdagen den 23 maj 2007;
En (1) befintlig aktie berättigar till en (1) teckningsrätt. För teckning av en (1) aktie krävs fyra (4) teckningsrätter;
Teckningskursen är fastställd till 2,75 kr per ny aktie;
Prospektet beräknas offentliggöras omkring den 21 maj 2007;
Sista dag för handel med aktier i Bringwell inklusive teckningsrätter är den 18 maj 2007;
Avstämningsdag för erhållande av teckningsrätter är den 23 maj 2007;
Handel i teckningsrätter äger rum under perioden 31 maj – 11 juni 2007;
Teckningstiden är 31 maj – 14 juni 2007.

Aktieägare som representerar cirka 50 procent av kapitalet i Bringwell har förbundit sig att teckna sin andel i emissionen baserat på innehavda aktier.

För ytterligare information hänvisas till pressrelease den 24 april 2007.

Upplysningar lämnas av:
David Rönnberg, CEO, tel. +46 8 412 72 00
Bringwell AB (publ) som är anslutet till First North, utvecklar egna kliniskt dokumenterade varumärken och patenterade substanser. I tillägg till egna varumärken inlicensierar Bringwell intressanta produkter till sin hemmamarknad i Norge, Sverige och Danmark. Läs mer på www.bringwell.com