Bringwell och Life Hälsobutiken samarbetar

Report this content

Bringwell och Life Hälsobutiken samarbetar Bringwell har blivit medlemmar i Life-kedjan, som omsätter ca 450 miljoner i Sverige. Life är Sveriges största kedja av hälsobutiker, och företagen har beslutat att gemensamt utveckla framtidens "hälsoapotek". "Life är nordens största hälsokostkedja och det känns naturligt att bli medlem i denna grupp, som har lång erfarenhet och djupt kunnande inom hälsoområdet" säger Ulf Söderberg, styrelseordförande i Bringwell. Bringwell och Life-kedjan anser att en avveckling av det statliga distributionsmonopolet av apoteksvaror är till fördel för konsumenterna, de apoteksanställda och den fria företagsamheten. I avvaktan på att monopolet försvinner kommer de båda organisationerna att tillsammans utveckla framtidens butik för försäljning av "hälsa & skönhet" och på sikt även receptfria läkemedel. " Bringwell har ett intressant och modernt koncept och vi tycker det är mycket spännande att tillsammans med dem utveckla framtidens hälsobutik " säger Hans Kullberg, VD för Life-kedjan. Kontaktperson: Ulf Söderberg, ordförande i Bringwell, 0708 13 22 81 Krister Hanner, VD för Bringwell International 0704 91 00 30 Hans Kullberg , VD Life Hälsofack, 0708 45 12 11 Bringwell International AB är ett hälsovårdsföretag med både agent/leverantörs- och detaljistverksamhet. Agent/leverantörsverksamheten, USP Health Care, arbetar aktivt med information, produktutveckling och försäljning av egenvårdsprodukter till återförsäljare nationellt och internationellt. Detaljistverksamheten, Bringwell Sverige, står för försäljning direkt till konsument och arbetar med tre försäljningskanaler - butik, postorder och e-handel. Life Hälsobutiken, som grundades 1994, är Sveriges största kedja av hälsobutiker, med drygt 115 rikstäckande butiker som tillsammans omsätter ca 450 milj.kronor. Lifekedjan finns nu även i Norge där 100 butiker omsätter ca 350 milj.kr. Samtliga butiker är auktoriserade. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/13/20010713BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/13/20010713BIT00190/bit0001.pdf