BRIOs årsstämma 2008

Report this content

Vid dagens årsstämma beslutades att styrelsen oförändrat ska bestå av fem ordinarie ledamöter utan suppleanter. Daniel Sachs, Dag Ivarsson, Johan Hjertonsson och Benthe Klokkerholm omvaldes och Lea Rytz-Goldman nyvaldes till styrelseledamot. Daniel Sachs omvaldes som styrelsens ordförande. Lea Rytz-Goldman är styrelseledamot i och verkställande direktör för JC Sverige AB och JC The Store AB.

Stämman beslöt att styrelsearvode ska utgå med sammanlagt 900 000 kr, varav 300 000 kr till styrelsens ordförande och 150 000 kr till envar av övriga bolagsstämmovalda ledamöter som ej är anställda i koncernen.

Stämman beslöt att utse en valberedning som oförändrat ska bestå av Bengt Ivarsson, representerande släkten Ivarsson (sammankallande), Daniel Sachs, representerande Proventus Invest AB, och Ragnhild Wiborg, representerande fonden Consepio, med uppgift att förbereda val- och arvodesfrågor inför årsstämman 2009.

Principer för ersättning och andra anställningsvillkor för bolagsledningen fastställdes i enlighet med styrelsens förslag, vilket motsvarade vid föregående årsstämma beslutade principer.

Stämman beslöt slutligen om en ändring av bolagsordningen innebärande möjlighet att även hålla bolagsstämmor i Malmö och inte enbart i Osby där styrelsen har sitt säte.

Malmö den 12 maj 2008

BRIO AB (publ)

För ytterligare information, kontakta:
Daniel Sachs, tel: 08-723 31 83
Thomas Bräutigam, Koncernchef BRIO, tel: 0479-194 07