Offentliggörande av prospekt avseende nyemission i BRIO AB(publ)

Report this content

Vid årsstämma i BRIO AB den 27 april 2009 fattades, i enlighet med styrelsens förslag, beslut att genomföra en nyemission av preferensaktier med företrädesrätt för Företagets befintliga aktieägare. Det prospekt som beskriver villkoren för emissionen finns från och med idag den 4 maj 2009 tillgängligt för aktieägare och allmänhet.

Prospektet finns tillgängligt på www.brio.net och www.penser.se/brio. Prospektet kan även beställas kostnadsfritt från BRIO AB på telefon 0479-19 000 samt via e-mail: jessica.nystrom@brio.net och från Erik Penser Bankaktiebolag på telefon: 08-463 80 00 samt via e-post: emission@penser.se

Prospektet kommer att distribueras till BRIOs aktieägare med start den 8 maj 2009.

Nyemissionens teckningsperiod inleds den 11 maj och pågår till och med den 26 maj 2009.

Avstämningsdagen för deltagande i emissionen är tisdagen den 5 maj 2009, vilket innebär att sista dag för handel med BRIOs B-aktier inklusive rätt att deltaga i emissionen var onsdagen den 29 april 2009. Vid full teckning i företrädes- respektive kvittningsemissionen samt givet att samtliga teckningsoptioner utnyttjas för teckning av nya aktier av serie B, medför detta en utspädning om cirka 93,9 procent av aktiekapitalet och cirka 92,0 procent av rösterna i bolaget.

Malmö den 4 maj 2009

BRIO AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Andreas Sbrodiglia, koncernchef, på tel 0479-19 000
Daniel Sachs, styrelseordförande, på tel 08-723 31 83

Företrädesemissionen riktar sig inte till aktieägare i Amerikas Förenta Stater, Kanada, Japan eller Australien eller andra länder där deltagande förutsätter ytterligare prospekt, registrering eller andra åtgärder än vad som följer av svensk rätt. Varken uniträtterna, betalda tecknade units eller de nya aktierna kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933 ("Securities Act") eller någon provinslag i Kanada och får inte överlåtas eller erbjudas till försäljning i Amerikas Förenta Stater eller i Kanada eller till person med hemvist där eller för sådan persons räkning annat än i sådana undantagsfall som inte kräver registrering enligt (”Securities Act”) eller någon provinslag i Kanada.

Informationen är sådan som BRIO AB(publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 maj 2009 kl. 17.00.