Briox och SEB Estland etablerar nytt partnerskap

Report this content

Briox och SEB Estland etablerar ett partnerskap för att tillsammans hitta möjligheter att skapa ett affärsanalysverktyg för små och medelstora företag samt nyligen etablerade företag.

"Partnerskapets mål är att utforska de bästa sätten att integrera finansiella data med bokföringstjänster och hjälpa företag ha full kontroll över sin verksamhet genom att fatta rätt och effektiva ledningsbeslut",  förklarade Fredrik Hyltsten, VD Briox AB.

"SEB jobbar ständigt för att hålla sina tjänster på världsklassnivå. Vår öppna bankplattform gör att vi kan samarbeta mer med våra partners än vi har gjort hittills. Vi vill ge kunderna ett bredare utbud av tjänster. Vi tror att det är möjligt att ge klara och enkla tjänster till kunder genom att ansluta till ERP-s och att komplettera dessa med bankens kompetens inom konsultation om finansiella lösningar." kommenterade Ragnar Toomla, SEB Estlands Chef för digital strategi.

Partnerskapet med SEB inkluderar också engagemang med ledande lokala redovisningsbyråer där redovisningssystem tillsammans med professionella bokföringstjänster
kommer att integreras genom SEB:s digitala kanaler för att ge beslutsfattare bra grund för företagsbeslut.

Kontaktpersoner:

Fredrik Hyltsten,
CEO Briox AB (publ)
Tel: +46 70-341 46 26
E-mail: fredrik.hyltsten@briox.se
www.briox.ee

Evelin Allas
Kommunkationschef
SEB Pank

Telefon +372 665 5649
Mobil  +372 511 1718
Adress Tornimäe 2, 15010 Tallinn
e-post evelin.allas@seb.ee
www.seb.ee

Om Briox
Briox är ett svenskt IT-företag som fokuserar på produktion av bokföringsprogramvara och utvecklar webbaserade applikationer som gör livet enklare för företag, föreningar,
redovisningsföretag och skolor. Företaget är närvarande i Finland, Storbritannien, Tyskland och sedan början av 2019 har Briox utökat sin verksamhet till Estland.

Om SEB
SEB är en ledande nordisk finansiell tjänstegrupp med stark tro på att entreprenörskapssinne och innovativa företag är viktiga för att skapa en bättre värld. SEB tar långsiktigt
perspektiv och stöder sina kunder i såväl goda som svåra tider. I Sverige och Östersjöländerna, erbjuder SEB ekonomisk rådgivning och ett brett utbud av finansiella tjänster. I Danmark,
Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien har bankens verksamhet ett starkt fokus på företag och investment banking baserat på ett fullservice erbjudande till företag och institutioner. Den internationella karaktären hos SEB:s verksamhet återspeglas i närvaro i cirka 20 länder över hela världen.