• Britax/

Britax affinity Jungle Boogie – en uppdaterad trendsättare där säkerhet möter stil

Report this content

Britax affinity är barnvagnen som på kort tid blivit populär på den svenska/nordiska marknaden. Vagnen har en vändbar sittdel med flera lutlägen, är tillverkad i lättviktsmaterialet alminium och har löstagbara CLICK & GO®- adaptrar vilka underlättar när man vill fästa ett babyskydd på vagnen.

Britax affinity finns sedan tidigare i sex färger och kommer nu i det unika mönstret "Britax affinity Jungle Boogie".

Britax affinity har skapats speciellt för föräldrar med höga krav på att ta sig fram i stadsmiljöer på ett enkelt och stilsäkert sätt. Svängbara och låsbara framhjul, särskild fjädring och luftfyllda däck gör vagnen lätt att köra.

Vagnen finns sen tidigare i flertalet moderna färgkombinationer och man väljer själv en färguppsättning (colour pack) med sittdyna, vindskydd, sufflett, varukorgstextil och axelmuddar. Under en begränsad tid finns nu också möjligheten att välja "Jungle Boogie", som är ett färgglatt tyg i street art-stil.

– Jag hittade mönstret av en slump och blev direkt inspirerad. Mönstret påminner om något du skulle kunna hitta på en vägg i Berlin och kan ses som en del av den urbana djungeln. Jungle Boogie signalerar frihet både i sin färgställning och i sin variation, säger Madeleine Farnbacher, designer och grundare av MALA & MAD.

”MALA & MAD” är ett mode- och välgörenhetsvarumärke som har nära samarbeten med unga, kända street art-konstnärer. Samarbetet mellan Britax och MALA & MAD förenar funktionalitet med mode och tillsammans arbetar de för en god sak. 10 euro från varje såld Britax affinity Jungle Boogie colour pack går till välgörenhetsorganisationen "Back to Life e.V." och hjälper till att finansiera byggandet av en förlossningsklinik i Mugu, Nepal.

Trots nytänkade design kompromissar Britax aldrig med sin traditionella säkerhet. Barnets åkkomfort står i centrum, och i en Britax affinity sitter barnet skönt och säkert. Sittdelen är vändbar och har flera olika lutlägen.

Även fotstödet är justerbart och hjulen är enkla att ta av och sätta på vilket sparar plats när vagnen t.ex. ska lastas in i en bil. Vagnen kan även användas med hårdlift, vilken köps separat.

Britax affinity Jungle Boogie finns till försäljning våren/sommaren 2014 hos utvalda återförsäljare.

Läs mer om MALA & MAD:

Läs mer om Britax Affinity:

För mer information och produktprover, kontakta:

Liza Alvarez, marknadschef för Britax Nordiska Barn AB

liza.alvarez@britax.com Tel: +46 (0) 705 37 94 40

För produktbilder:

Ida Åstrand, Grayling
ida.astrand@grayling.com Tel: +46 (0) 73 76 39 732

Britax Nordiska Barn AB med nordiskt huvudkontor i Malmö, är en del av det ledande, globala företaget Britax som tillverkar och levererar bilbarnstolar och barnvagnar långt över de ställda säkerhetskraven. Britax har i dryga 40 år varit engagerade inom produktutveckling av barns säkerhet i bilen. Britax Nordiska Barn AB utvecklar och tillverkar bland annat bilbarnstolar, cykelsitsar och barnvagnar under varumärket Britax, allround/terräng- och joggingvagnar under varumärket BOB samt barnvagnar, möbler och bilbarnstolar under varumärket BRIO.

Taggar: