Flexibla och säkra höstnyheter från BRITAX och BRIO

Report this content

När BRITAX och BRIO för första gången tillsammans presenterar sina produktnyheter står säkerhet, smidighet och flexibilitet i centrum. Bland de innovativa nyheterna märks nya barnvagnen BRIO Go Next, en roterbar bilbarnstol från BRITAX och nya tjänsten Fit Finder, ett online-verktyg som hjälper föräldrar att välja rätt bilbarnstol baserat på bilmodell och barnets ålder.

BRIO Go Next är ett nytillskott i barnvagnsfamiljen och en vidareutveckling av den moderna allt-i-ett-klassikern BRIO Go. Go Next är svaret på många kunders önskemål. Resultatet syns bland annat i funktioner som avtagbar klädsel som går att tvätta, lufthjul, solkeps och expanderbar varukorg. Baspaket består av sittvagn och liggdel och finns att få i tre färger samt i specialupplagan BRIO Go Next Neon, med svart tyg och markerade dragkedjor i neonfärger.

– BRITAX och BRIO har gemensamt marknadens starkaste erbjudande när det kommer till trygga barnvagnspromenader och säkra bilupplevelser för barn. Gemensamt för våra produktnyheter är att föräldrarnas behov ännu tydligare har fått ta plats i våra nya innovationer, säger Liza Alvarez, marknadschef på BRITAX Nordiska Barn AB.

Roterbar bilbarnstol för ökad smidighet
Flexibilitet står i centrum även hos BRITAX som lanserar flera nyheter för barns säkerhet i bilen.

DUALFIX är BRITAX smidigaste bilbarnstol hittills och kan rotera hela 360°. Det ger föräldrarna möjlighet att välja om de vill låta barnet fortsätta sitta bakåtvänt upp till 18 kg, eller om de föredrar att vända barnet till en framåtvänd position från 9 kg. Stolen kan även rotera 90° vilket förenklar i- och urstigning ur bilen.

Bilbarnstolen KIDFIX XP SICT har justerbara sidokuddar som ger ett överlägset skydd vid sidokrockar. Sidokudden sitter på båda sidor av bilbarnstolen men behöver bara aktiveras på den sida som är närmast dörren, där en krock gör störst skada. Ännu en nyhet från BRITAX är tjänsten Fit Finder™, ett online-verktyg som hjälper konsumenter att hitta rätt bilbarnstol baserat på barnets ålder och vikt och bilens märke och modell. Databasen uppdateras minst en gång i kvartalet och omfattar 55 biltillverkare och fler än 720 modeller tillverkade från 1985 och framåt.

Enklare terrängkörning och nya färger
Den senaste lättviktsvagnen från BRITAX heter B-MOTION 3 och är en variant på den populära

B-MOTION 4 som lanserades tidigare i år. Som namnet antyder har vagnen tre hjul istället för fyra, en flexibel design som tillåter föräldrar att ge sig ut med sitt barn i alla typer av terräng.

Nyheter av det mer visuella slaget sitter bland annat på barnvagnen BRIO Happy, som har fått ett nytt och spännande uttryck med svart denimtyg. Även BRIO Smile finns i två nya färgvarianter. En svart textil på svart chassi, markerat med rött eller grönt innertyg.

För produktbilder, följ länkarna:
BRITAX:
BRIO:
ftp://ftp2.brio.net Användarnamn: brpressdwl Lösenord: 6f2f06f225!!

För mer information om specifika produkter och när de finns i butik, kontakta:
Nina Hammer, BRITAX eller Liza Alvarez, BRIO
Nina.Hammer@britax.com Tel: +49 (0)731 9345-0,