Britt växer och rekryterar VD från IT-branschen

Report this content

Andreas Nyström, VD på ett av bolagen inom PEDAB Group AB, blir ny försäljningschef på IT-bolaget Britt Falun AB. Han förstärker därmed organisationen och ger en tydlig markering om bolagets närvaro i Dalarna.

Andreas kommer närmast ifrån IT-distributören PEDAB där han startade ett av dotterbolagen och under fyra år byggde upp tjänsten ”Arbetsplats som tjänst”. Han har en solid erfarenhet av kundrelationer på ledningsnivå och har under många år verkat i Stockholm där han har ansvarat för både privata och offentliga kunder inom IT-branschen.

- ”Rekryteringen av Andreas är en stor tillgång i vår fortsatta tillväxtresa och expansion på den lokala marknaden. Vi upplever en tydligt ökad efterfrågan på våra tjänster, speciellt efter lanseringen av nya varumärket Britt, vilket är stimulerande. Med Andreas på plats är vi väl rustade att möta den och därmed kunna välkomna ännu fler nöjda kunder.” säger Erik Hansson, Platschef Britt Falun.

Andreas och hans nya gruppering kommer att bära ut hela spektrat av Britt´s IT-tjänster.

- ”Britt är ett spännande bolag och jag attraheras av deras personliga tänk och tjänsteportfölj. Dessutom är den lokala marknaden i Dalarna mycket intressant. Vi letar redan efter flera nya kollegor som vill växa här tillsammans med oss.” säger Andreas Nyström, Försäljningschef Britt Falun.

Erik Hansson                                           Johanna Folkesson

Platschef, Britt Falun AB                          Marknadsansvarig, Britt Sweden AB

erik.hansson@britt.se                              johanna.folkesson@britt.se

021-10 66 07                                            021-10 66 71

Vi förstår kraften i det vi håller på med. Det handlar inte om var era servrar befinner sig eller vilka datorer, telefoner och andra verktyg som dina användare föredrar. Det handlar heller inte om hur långa, eller komplicerade, avtal som vi tecknar. Det handlar om att IT är den viktigaste och mest kritiska infrastrukturen i dagens samhälle, för dagens människor och organisationer. Vi vill ge dig trygghet och frihet. Trygghet att kunna lita på din IT. Att inte behöva oroa dig för om det funkar eller inte. Vi ger dig IT som inte märks.

Taggar:

Citat