INVID Västerås blir ny Ricoh Partner

Report this content

Ricoh Sverige och INVID Västerås har tecknat ett långsiktigt avtal gällande Ricohs hela produktutbud inom dokument och utskriftshantering, som Ricoh Partner.

INVIDs kunder får därmed tillgång till marknadens bredaste utbud av skrivare, multifunktionsprodukter, mjukvaror och tjänstekoncept. Kunder med rikstäckande eller global verksamhet har givetvis glädje av att Ricoh finns representerat på 36 orter i Sverige och nästan 200 länder och regioner runt om i världen. Ricoh präglas av innovation i absolut framkant parat med stort fokus på hållbarhet, vilket passar INVID Västerås som stor IT-leverantör i regionen, då kunderbjudandet stärks ytterligare. Kompetens på Ricohs utbud finns redan på plats genom säljansvarig Stefan Hellqvist och serviceingenjör Mikael Andersson, som båda är f.d. medarbetare på Ricoh Sverige.

- "Ricohs målsättning är att skapa samarbete med de bästa IT-företagen inom respektive region och INVIDs starka närvaro i mälardalsregionen, inklusive dalarna, ger bra förutsättningar för båda parter att växa inom området genom att vinna nya kunder. INVID Västerås är ett erkänt bra IT-företag, med ett gott rykte om att erbjuda ett professionellt omhändertagande av sina kunder. Samarbetsavtalet med INVID kring Ricohs produkter och tjänster är därför extra glädjande", säger Johan Fensby, Head of Indirect Channel, Ricoh Sverige AB.

- "Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete med ännu en kvalitetsleverantörtill förmån för våra kunder", säger Tore Nallgård, VD, INVID Västerås AB.

Tore Nallgård                                            Johanna Folkesson

VD, INVID Mitt AB                                     Marknadsansvarig, INVID Mitt AB

tore.nallgard@invid.se                              johanna.folkesson@invid.se

021-10 66 07                                             021-10 66 71

INVID Mitt är en helhetsleverantör av trygga, effektiva och flexibla IT-lösningar. Bolaget sysselsätter idag ca 75 personer och finns på orterna Västerås, Stockholm, Eskilstuna, Falun och Örebro. Bolaget innehar Trippel AAA raiting och ISO certifiering inom kvalitet ISO 9001 och dessutom inom Miljö ISO 14001.

Taggar: