Brobergs lanserar cigarrserien Winston Churchill i Sverige

Report this content

Brobergs har nu glädjen att kunna lansera den nya och omtalade cigarrserien Winston Churchill som tillverkas av Davidoff Group. En cigarr lika kraftfull och balanserad som Winston Churchills personlighet.

Omtalad för sin handlingskraft under andra världskriget och känd som brittisk statsman, talare, konstnär och författare. Churchills passion för cigarren har idag resulterat i en egen cigarrserie döpt i hans namn.

Tack vare en exklusiv blandning får cigarrerna en karaktär som inte upplevts tidigare. Cigarrerna är handjorda med en perfekt blandning av tobak från Dominikanska Republiken, Peru och Nicaragua som ger en fyllig och tydlig arom. Inslag av sötma, mandel och fruktiga undertoner ger en behaglig mjukhet genom hela cigarren. Ombladet är från Dominikanska Republiken och täckbladet är från Ecuador. All tobak i cigarrerna har gemensamt att de härstammar från den kubanska tobaken. Fyra olika cigarrer lanseras i serien och varje cigarr har fått namn efter en plats förknippad med Churchill.

Oettinger Davidoff Group och Churchill familjen står bakom cigarrerna som nu lanseras i USA och Europa.
I Sverige säljs cigarrerna endast i utvalda butiker samt Brobergs egna butiker i Stockholm, Sturegallerian, och Göteborg, Arkarden, samt på www.brobergs.se.

Brobergs riktar sig till människor som sätter värde på njutning och stil i vardagen.

Winston Churchill «Marrakesh»
Många av Winston Churchills målningar var
Inspirerade av landskapet runt Marrakesh i
Marocko.