BRUMMER & PARTNERS LANSERAR FONDFÖRSÄKRING – ANLITAR FOLKSAM SOM FÖRSÄKRINGSGIVARE

Report this content

Brummer & Partners lanserar nu egna fondförsäkringar genom dotterbolaget Alfa & Beta Fondförsäkring. Folksam Fondförsäkring blir försäkringsgivare. Tack vare slopade mellanhänder och låga avgifter blir det mer pengar till sparandet. Stommen i fondförvaltningen är Brummer & Partners hedgefond Helios i kombination med fristående indexfonder från en stor internationell leverantör samt svenska räntefonder med låg avvikelserisk från Folksam.

– Det finns ett behov av nytänkande i fondförsäkringsvärlden, säger Klaus Jäntti, VD för Brummer & Partners. Fondförsäkring är ett viktigt inslag i all pensions- och förmögenhetsplanering. Genom Alfa & Beta Fondförsäkring kan vårt eget rådgivningsteam erbjuda försäkringsspararna tillgång till en kombination av vår egen hedgefond Helios och fristående indexfonder. Detta ger förutsättningar för en effektiv kapitalförvaltning och en långsiktigt stabil avkastning. – Vi har sökt efter en lämplig partner som ska vara försäkringsgivare och administrera försäkringsavtalen. Vårt val har fallit på Folksam som har hög professionalitet och som kan leverera effektiva försäkringslösningar, säger Klaus Jäntti. I Alfa & Beta Fondförsäkrings utbud slopas traditionella försäljningsprovisioner, flyttavgifter, aviseringsavgifter och premieavgifter. Sparandekostnaden blir låg och konkurrenskraftig och spararna får därigenom behålla mer av sitt sparande. – Brummer & Partners är en erfaren och framgångsrik kapitalförvaltare och svensk pionjär på området hedgefonder, säger Folksams VD Anders Sundström. Folksam Fondförsäkring ingår i landets näst största livförsäkringskoncern, Folksam Liv, och har stora resurser och en väl utbyggd och professionell administration. En ökad volym av nya försäkringsavtal gynnar också Folksams befintliga kunder. Genom det här samarbetet tillförs fondförsäkringsmarknaden nya och spännande alternativ, säger Anders Sundström. Klaus Jäntti, VD Brummer & Partners Robert Lindblom, VD Alfa & Beta Fondförsäkring Anders Sundström, VD Folksam Roger Kindstrand, VD Folksam Fondförsäkring Telefonkonferens: Ovanstående kontaktpersoner finns tillgängliga för frågor mellan kl 1000-1200 på tel: 08-407 13 00. www.brummer.se www.folksam.se