Brummer & Partners flerfaldigt belönad med internationellt prestigepris

Report this content

Brummer & Partners fonder har idag belönats med flera Lipper Hedge Fund Awards 2009. Priset delas årligen ut av Thomson Reuters dotterbolag Lipper, en ledande global leverantör av analys och fondinformation. Lipper Hedge Fund Awards delas ut till fonder som redovisat avsevärt bättre prestation jämfört med liknande fonder konsekvent under en längre period.

Av totalt tio europeiska kategorier har Brummer & Partners fonder vunnit förstapris i tre. Brummer Multi-Strategy 2xL (Bermuda) har utsetts till bästa fond i kategorin Multi-Strategies Futuris har utsetts till bästa fond i kategorin Long/Short Equity Nektar (Bermuda) har utsetts till bästa fond i kategorin Fixed Income Arbitrage – Lipperpriserna är ytterligare ett tecken på att vi har lyckats skapa ett mervärde för våra kunder under en sällsynt svår period i marknaden. Vad som är särskilt intressant med denna undersökning är att den utvärderar fondernas riskjusterade avkastning över en längre period, för att påvisa fondernas förmåga att prestera uthålligt, säger Klaus Jäntti, VD för Brummer & Partners och tillika förvaltare av Brummer Multi-Strategy tillsammans med Patrik Brummer. – Det viktigaste för Futuris är att våra investerare är nöjda med avkastningen. Att våra prestationer samtidigt uppmärksammas av Lipper är en trevlig bonus, konstaterar Karl-Mikael Syding, VD för Futuris Asset Management. – Det är glädjande att få ett prestigefullt pris som uppmärksammar exakt de egenskaper i förvaltningen som Nektar strävar efter – att ge investerarna en uthålligt hög avkastning i förhållande till risk, avslutar Nektar Asset Managements VD Kerim Kaskal.