Market Map blir Aktiekartan!

Report this content

Premiär för Brunswick Directs aktiekarta hos Privata Affärer: Market Map blir Aktiekartan! Brunswick Directs teknikdivision Brunswick Technologies har nöjet att informera om dagens lansering av sitt revolutionerande webbverktyg 'Market Map' på Privata Affärers ekonomisajt www.privataaffarer.se som därmed stärker sin position som privatplacerarnas absoluta favorit! Verktyget, som marknadsförs under namnet Aktiekartan, ger aktieintresserade en unik möjlighet att utforska Sveriges och världens aktiemarknader. Det grafiska gränssnittet gör att användaren får en momentan överblick av utvecklingen på världens börser och hur det går för individuella företag och branscher på börserna. Fokus har i denna version lagts på Sverige och hela Privata Affärers aktiedatabas finns representerad: A-listan, O-listan, Nya Marknaden, SBI- listan, Innovationslistan och Aktietorget. - Det är verkligen roligt att kunna ge våra medlemmar på nätet en så bra tjänst, säger Jan Stenwall, webbredaktör på Privata Affärer. Kartans färgkoder gör den mycket lättförståelig och ger snabbt en bild över utvecklingen på världens börser. Vi hoppas att våra medlemmar kommer att uppskatta Aktiekartan och att vi ska kunna utveckla tjänsten ytterligare i framtiden! Enligt Peter Håkansson, aktiechef på Brunswick Direct, innebär lanseringen av Aktiekartan att intresset för utländska marknader hos svenska privatinvesterare kommer att öka: - Aktiekartan kommer garanterat att väcka människors intresse för andra marknader än bara den svenska. De marknader som gått bäst under året återfinns ju bland de tillväxtmarknader som vi är ensamma om att följa och på vilka vi tillåter handel. Detta syns tydligt i Aktiekartan och är naturligtvis mycket positivt för Brunswick Direct. För mer information om Brunswick Technologies eller Aktiekartan, var vänlig kontakta: Mats Hultén, Brunswick Direct +46 8 50 68 78 00 Jan Stenwall, Privata Affärer +46 8 736 53 00 Brunswick Technologies Brunswick Technologies är en division inom svenska mäklarfirman Brunswick Direct som utvecklar verktyg och plattformar för presentation och analys av ekonomisk information. Nedan presenteras kort några ledande produkter: Market Map - Webbaserat presentations- och navigationsverktyg för analys av hierarkisk information, t ex börsdata i realtid. Map Charter - Variant av Market Map som körs som Microsoft Excel plug- in. Anslutes av användaren till valfri datakälla (datafeed, excelblad, databas, OLAP-kub et c.) för analys. Verktyget kan även presentera information tredimensionellt och kartorna kan med bibehållen interaktivitet 'klistras in' i andra Microsoft Office-dokument. Brunswick Tractor - Komplett webbplattform för finansiella portaler (bank, mäkleri, analys et c.). Kapar utvecklingskostnader och utvecklingstid till ett minimum då nödvändiga funktionalitet och databasstrukturer redan finns på plats: Kopplingar mot back-office, handelsplattform, nyhetstjänster och börsdata, SMS-tjänst, prenumerationstjänst via e-post, Market Map, näthandel, publiceringssystem, personlisering, nyhetsbrev, grafverktyg och mycket mer. Brunswick Direct Brunswick Direct är en svensk mäklarfirma som är världsledande på tillväxtmarknader. Företagets huvudkontor ligger på Kungsgatan i Stockholm. För närvarande erbjuder Brunswick Direct handel på 28 tillväxtmarknader samt i USA via sin engelskspråkiga webbsajt brunswickdirect.com eller per telefon. Brunswick Direct ägs av investmentbolaget Brunswick Group baserat i Schweiz, och Öhmans, Sveriges äldsta fondkommission. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/01/20010601BIT00840/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/01/20010601BIT00840/bit0001.pdf