Brunswick Group förstärker verksamheten i Norden

Report this content

Brunswick Group tar ytterligare ett steg i sin nordiska etablering genom rekrytering av tre seniora medarbetare, James Vaux, Birgitta Stål och Peter Lindell. Brunswick Group öppnade Nordenkontoret i Stockholm under 2006 och är en ledande rådgivare till styrelser och företagsledningar inom strategisk och finansiell kommunikation.

Brunswick Group är den mest anlitade kommunikationsrådgivaren vid fusioner och förvärv i Europa och USA. I Sverige har det nordiska teamet hittills under 2010 arbetat med några av regionens största företagsaffärer. Som ett led i den fortsatta satsningen förstärks det nordiska teamet med tre senior konsulter, vars kompetens och bakgrund bidrar till Brunswick Groups fortsatta tillväxt i Norden.

”Jag är väldigt glad över att välkomna James, Birgitta och Peter till vårt team. De senaste årens turbulens på de finansiella marknaderna har inneburit att företagen ställs inför allt större utmaningar och kraven på tydlig kommunikation ökar. Brunswicks expertis, både internationellt och lokalt, ger oss förutsättningar att kunna stödja företagen med den strategiska kommunikationsrådgivning som krävs i en hårdare omvärld. Med sina olika bakgrunder och erfarenheter bidrar dessa tre rekryteringar till att stärka vårt kunderbjudande i Norden och vi ser fram emot att fortsätta stötta befintliga och nya kunder i deras verksamhetskritiska kommunikationsfrågor”, säger Annette Brodin Rampe, Senior Partner och ansvarig för Brunswick Groups nordiska verksamhet.

Birgitta Stål är ny Partner och bidrar med över 20 års VD-erfarenhet inom tjänstesektorn, framförallt media. Innan Brunswick var Birgitta VD för TV8 där hon framgångsrikt positionerade TV8 som en av Sveriges snabbast växande tv-kanaler. Birgitta har erfarenhet av att ha arbetat med omstrukturering av bolag, varumärkesbyggande, marknadsföring och försäljning. Hon har även ett förflutet på Svenska Dagbladet och Handelshögskolan i Stockholm och har styrelseerfarenhet från tillverkningsindustri, utbildning och förlagsverksamhet.

James Vaux är ny Senior Advisor med över 20 års erfarenhet från corporate finance, senast som ansvarig för Rothschilds nordiska verksamhet. James var tidigare ansvarig för Rothschilds Debt Capital Markets och delade ansvaret för europeiska omstruktureringar. James har betydande erfarenhet från företagsaffärer och har bland annat lett 14 försäljningsprocesser för regeringar runt om i världen, inklusive den brittiska regeringens 3G-auktion till ett värde av 22,5 miljarder GBP.

Peter Lindell är ny Director med 10 års erfarenhet av att arbeta med styrelser, företagsledningar och politiker. Peter var tidigare ägaransvarig på AMF Pension och innan dess arbetande han som Investment Manager på Näringsdepartementet där han bland annat satt i styrelsen för Vattenfall AB, AB Svensk Bilprovning och SOS Alarm AB.

För mer information, kontakta:
Annette Brodin Rampe, +46 8 410 32 180

Om Brunswick Group
Brunswick Group LLP grundades 1987 och finns idag i Abu Dhabi, Beijing, Berlin, Bryssel, Dubai, Frankfurt, Hong Kong, Johannesburg, London, Milano, New York, Paris, San Fransisco, Stockholm, Wien och Washington. Brunswick Group är ett privatägt bolag med 480 anställda, varav 83 är partners. Brunswick Group är rankad som nummer ett inom M&A kommunikationsrådgvining i USA och Europa. Mer information finns tillgänglig på www.brunswickgroup.com