LADDA DIN IPAD VAR DU ÄN ÄR

iPad, iPhone eller smart phone är följeslagare som många är vana att alltid ha nära till hands. Smarta batteripaketet Resync från Brunton ser till att de är fulladdade – var du än är.

Resync utvecklades med iPad och andra läsplattor i åtanke. Liksom en smart phone eller iPhone är de produkter som vi vill kunna använda även när inte el finns att tillgå. Bara inom båtsporten har iPads och läsplattor en viktig uppgift vid användning av digitala sjökort.

Det smidiga formatet gör att Resync inte tynger packningen. Vikten är bara 284 gram och formatet endast något större än en iPhone. Laddarens eget litiumbatteri är starkt nog att på 1-3 timmar ladda en läsplatta eller iPad två gånger i rad eller en smart- eller iPhone upp till sex gånger beroende på modell. Resync laddas själv upp via sin USB-port, med någon av Bruntons solpaneler eller via elkontakt.
Rädda sommaren med solceller

Solaris 4 USB Explorer är en tunn och vikbar solpanel som laddar i-Phone eller smart phone via sina solceller på 1-3 timmar beroende på telefonmodell. Produkten passar även bra för att ladda iPods, GPS, dataspel och digitalkameror och kan därför vara en riktigt semesterräddare när det är långt till närmaste elkontakt. Passande för den nyckfulla svenska sommaren så fungerar den bra även i svagt solljus.

Trots sin höga kapacitet är Solaris en smidig produkt. Med cigarettpapperstunna solceller är vikten så låg som 180 g och måttet endast 22,8 x 63,5 cm. Spänner man upp solpanelen på ryggsäcken, kajaken, eller båten och laddar ett separat batteri under dagtid, t ex Resync eller Inspire från Brunton, så har man ström tillgänglig även när solen gått ned.

Produkterna finns i butik from maj och har rek.cirkapriser på 1500 kr

(Resync) och 1850 kr (Solaris 4 USB Explorer).

Högupplösta bilder finns på:

För mer information
vänligen besök www.bruntoneurope.com eller kontakta Eva Reftmark, telefon 0768-663 844 eller e-post: eva@reftmark.se

Om Brunton
Brunton är ett välrenommerat amerikanskt företag som numera ingår i svenska Fenix Outdoor-koncernen och därmed är systerföretag till Fjällräven, Primus, Hanwag, Tierra och Naturkompaniet.