Ladda telefonen i fickan

Med ett extra mini-batteri gör det inget om mobiltelefonen är oladdad när man ska i väg. Med mini-batterierna Ember och Bump från Brunton kan laddningen fortsätta i fickan istället.

Det kan vara frusterande att behöva vänta på att mobiltelefonen ska laddas när man ska i väg. Ember är ett batteri i mini-format som bara väger 142 g och ryms i fickan eller väskan tillsammans med telefonen. Batteriet laddar en smart phone eller iPhone cirka 2 gånger på 2 timmar och laddas själv upp via dator eller sin egen inbyggda solpanel. Till storleken är Ember cirka 2/3 av en iPhone.

För den som ytterligare vill krympa storleken finns Bump som bara väger 30 g. Eftersom formatet är mindre än en tändsticksask kan den till exempel häktas fast i nyckelknippan så att extra batterikraft alltid finns tillhanda. På bara 30 minuter återger Bump mobiltelefonen cirka 30 procent av sin batterikraft. Bump finns i två versioner (en för iPhone och en för smart phone).

Genialisk tre-i-ett-kabel
Ember kommer med en praktisk sladd med hela tre anslutningar som passar både mini-usb, micro-usb (för smartphones) och iPhone. Produkterna finns i butik from april och har rek.cirkapriser på 299 kr (Bump) och 699 kr (Ember).

Köpställen
Exempel på köpställe är Naturkompaniet (www.naturkompaniet.se).

Högupplösta och frilagda bilder finns på:

Om Brunton
Brunton är ett välrenommerat amerikanskt företag som numera ingår i svenska Fenix Outdoor-koncernen och därmed är systerföretag till Fjällräven, Primus, Hanwag, Tierra och Naturkompaniet.

För mer information vänligen besök www.bruntoneurope.com eller kontakta Eva Reftmark, telefon 0768-663 844 eller e-post: eva@reftmark.se

BRUNTON grundades 1894 av D.W. Brunton och är ett världens äldsta varumärken inom friluftslivsområdet.  Företagets numera legendariska kompasser tillverkas vid huvudkontoret nära Rocky Mountains I Wyoming, USA. Sortimentet består av avancerad navigationsutrustning, solpaneler, portabel elförsörjning och optik.  Företaget ingår numera i börsnoterade Fenix Outdoor AB. Se  www.bruntoneurope.com.