MINIKIKARE FÖR FICKAN ELLER HANDVÄSKAN

Report this content
Lilla entubskikaren Echo Pocket Scope från Brunton har det mest kompakta format som tänkas kan. Med en vikt på 50 g är den lätt att ha med i fickan under vandringen eller promenaden eller varför inte i handväskan för teaterbesöket eller fotbollsmatchen?

Trots sitt lilla format – kikaren är endast 8,4 cm lång och väger 50 g – har den en imponerande prestanda. Högkvalitativ prisma erbjuder hela 7X förstoring på avstånden 33 cm - 60 meter. Yttermaterialet består av greppvänlig polymerplast.

Spionens bästa vän?

Ryktet gör gällande att kikarens lilla format gör den populär för spioner. Gissningsvis väljs den då i svart utförande och inte färgerna grönt, orange eller blått som också finns tillgängliga. Echo Pocket Scope levereras med en handlovsrem och ett litet fodral med bältesfäste.

Rek. cirkapris är SEK 269.

Tillgänglig i butik i november 2011.

BILDER
Högupplösta bilder finns på:

För mer information vänligen
besök www.brunton.com eller kontakta Eva Reftmark,
telefon 0768-663 844. E post: eva@reftmark.se

Om Brunton

Brunton är ett välrenommerat amerikanskt företag som numera ingår i svenska Fenix Outdoor-koncernen och därmed är systerföretag till Fjällräven, Primus, Tierra, Hanwag och  Naturkompaniet.

BRUNTON grundades 1894 av D.W. Brunton och är ett världens äldsta varumärken inom friluftslivsområdet.  Företagets numera legendariska kompasser tillverkas vid huvudkontoret nära Rocky Mountains I Wyoming, USA. Sortimentet består av avancerad navigationsutrustning, solpaneler, portabel elförsörjning och optik. Företaget ingår numera i börsnoterade Fenix Outdoor AB.Se  www.brunton.com.

Taggar: