Smarta produkter för resan

Med lätta och smarta produkter i bagaget undviker du många irritationsmoment under resan som dåligt läsljus, urladdad mobil eller att gå i helt fel riktning på sightseeing.

Portabel lampa
Lampan ovanför flygsätet kan kännas som en strålkastare när du är ensam om att vilja läsa eller arbeta under resan. Noodle är en liten böjbar lampa som ansluts till datorns usb-port eller till ett batteripaket och ger behagligt arbetsljus vid datorn, boken eller läsplattan närhelst det behövs. Noodle väger bara 51 g och är 23,5 x 1,9 cm stor.
Rek. cirkapris är 99kr.

Ladda mobilen utan el
Att ladda mobilen i utländska kontakter kräver i de flesta fall en adapter, ofta av just den modell som inte packats ned. Då är det praktiskt att ha med ett batteripaket och slippa leta efter eluttag. Metal 4400 laddar en iPhone/smart phone på 1,5 timme. Batteriet klarar fyra laddningar i rad, varefter det självt behöver laddas. Modellen Heavy Metal 5500 med stöttåligt metallskal är lite mer kraftfull och laddar en iPhone/smart phone fem gånger. Båda modellerna ger återger även styrkan till läsplattor. Produkterna väger 206 g (Metal 4400) respektive 247 g (Heavy Metal 5500).

För den som vill pressa vikt och storlek ytterligare finns lilla fyrkantiga Pulse 1500, ett 7 x 7 cm stort batteri på endast 56 g som klarar att ladda en urladdad mobiltelefon en gång − nog så viktigt för de där extra telefonsamtalen som behöver göras. Samtliga produkter finns i färgerna svart, gul, orange och vitt.
Produkterna har rek. cirkapriser på 449 kr (Metal 4400), 599 kr (Heavy Metal 5500) och 299 kr (Pulse 1500).

Kompass för klockan eller fingret
Trots alla digitala kartfunktioner så är det lätt att gå vilse på en ny ort. Lilla mini-kompassen „Tag-Along Watch Band” hjälper dig att hålla koll på vädersträcken. Den har ett gummiband som kan fästas runt klockan eller till och med på fingret, så att du enkelt och diskret kan kolla att promenaden går åt rätt håll.
Rek. cirkapris: 49 kr.

Produkterna kommer från Brunton och är reskamrater som är utformade för att tåla tuff hantering. Brunton erbjuder U-proof-garanti på sina produkter som innebär att de oavsett orsak repareras eller ersätts på inköpsstället om de går sönder.
Exempel på köpställe är Naturkompaniet (www.naturkompaniet.se).

BILDER:
Klicka här för länkar till högupplösta och frilagda bilder:

Noodle:

Metal:

Heavy Metal:

Pulse:

Tag Along Watchband:

För mer information vänligen kontakta:
Reftmark Consulting / Eva Reftmark
E post: eva@reftmark.se

BRUNTON grundades 1894 av D.W. Brunton och är ett världens äldsta varumärken inom friluftslivsområdet.  Företagets numera legendariska kompasser tillverkas vid huvudkontoret nära Rocky Mountains I Wyoming, USA. Sortimentet består av avancerad navigationsutrustning, solpaneler, portabel elförsörjning och optik.  Företaget ingår numera i börsnoterade Fenix Outdoor AB. Se  www.bruntoneurope.com.