TUBKIKARE FÖR KRÄVANDE ANVÄNDARE

Icon Spotting Scope från Brunton är utvecklad för jägare, fågelskådare och andra med behov av en kikare för krävande förhållanden.

Icon Spotting Scopes vinklade utformning fungerar mycket väl vid observationer i olika höjder. Kikaren passar också bra när den används av flera personer med olika längd, eftersom den inte kräver ständig justering av stativet vid byte. I övrigt är kikaren anpassad för robusta förhållanden både genom greppsäkert yttermaterial, imsäker gasfyllning och beläggning som förbättrar bilden i låga ljusförhållanden och undviker sk halofenomen. SD-glas (Super Low Dispersion Flurorite) säkerställer god färgåtergivning, skärpa och kontraster.

Alla Bruntons kikare har BAK-4-prismor och är vattentäta vilket betyder att de tom kan användas i fullt ösregn. Icon Spotting Scope finns med två utföranden av okular, 20-60 gångers förstoring och 20-50 gångers förstoring, den senare med större vidvinkel.

Icon Spotting Scope säljs med livstidsgaranti. Rekommenderat cirkapris är 35.000 kr (20x60) respektive 36.500 kr (20 x 50). Finns i butik sommaren 2012.

Högupplösta bilder finns på:

Om Brunton
Brunton är ett välrenommerat amerikanskt företag med lång erfarenhet bl a av optik för friluftsliv och jakt.  De ingår numera i svenska Fenix Outdoor-koncernen och är därmed systerföretag till Fjällräven, Primus och Naturkompaniet.

För mer information vänligen besök www.bruntoneurope.com eller kontakta
Eva Reftmark, telefon 0768-663 844. E-post: eva@reftmark.se