Julölsnyhet i dagligvaruhandeln - Sir Taste-a-Lot Christmas Lager bjuder på humlerikt 3,5-öl i juletid

Report this content

Den egensinnige engelsmannen Sir Taste-a-Lot bjuder nu in till julfirande genom att erbjuda svenska julölsälskare sin smakrika Christmas Lager. Ett 3,5-öl så humlearomatiskt att den annars så stillsamme engelsmannen – i pur glädje – antagligen kommer kunna ses ta en svängom kring julgranen.

Brutal Brewing-gänget berättar:

– Det gemensamma alter egot för oss här på Brutal Brewing, Sir Taste-a-Lot, är lite oväntat en stor julfantast. Även om han själv är en man av ganska blygsamma mått och helst håller sig i bakgrunden vid stora kalas, älskar han ändå sammanhang där människor njuter av mat, dryck och umgänge. Själv tar han endast ut svängarna när det kommer till öl. Då får det gärna smaka mycket.

Det mahognyfärgade julölet Sir Taste-a-Lot Christmas Lager bjuder på mycket humleblommighet kombinerat med en balanserad bränd maltkropp och lätt markerad beska. I eftersmaken ger sig en komplex bränd maltighet till känna där man också kan skönja kaffeliknande aromer.

Brutal Brewing-gänget fortsätter att berätta:

– Humlesmaken är som sagt viktig för vår vän Sir-Taste-a-Lot, så därför torrhumlas julölet. När detta sker och de eteriska oljorna frigörs är det ingenting annat än rena glädjetårar som droppar från den öltapp i ögat som Sir Taste-a-Lot faktiskt är född med.

Sir Taste-a-Lot Christmas Lager finns till försäljning i dagligvaruhandeln fr o m den 29 oktober i 4x50 cl burkförpackning. Pris 42:90 kronor.

Vill du veta mer eller prata lite – hör av dig till:
Lars Kassel, Brutal Brewing, info@brutalbrewing.com
tfn: 070-535 79 21 eller vår överrock på Spendrups, t f informationsdirektör Claes Åkesson,
tfn.070-664 73 84, claes.akesson@spendrups.se

Brutal Brewing är ett företag inom Spendrupskoncernen. Målsättningen är att arbeta med spännande och goda öl samt vara ett växthus för nya produkter och varumärken. www.brutalbrewing.com

Taggar: