Marknadsledarna inom lackkonservering Ditec och bilrostskydd Dinitrol Center ingår samarbetsavtal.

Ett behandlingstillfälle – Ett heltäckande lack & rostskydd för hela bilen!

Målsättning
Sveriges alla bilägare ska kunna få en Ditec lackkonservering och Dinitrol Center rostskyddsbehandling gjord vi ett och samma tillfälle!

Ett behandlingstillfälle – Ett heltäckande lack och rostskydd för hela bilen.

Bakgrund
Erfarenheterna visar att många bilägare vårdar sina bilar och efterfrågar att få både Ditec lackkonservering och Dinitrol Center rostskyddsbehandling gjorda vid ett och samma tillfälle. Allt för att förhindra rostskador och bevara lacken, så att bilen behåller sitt värde samtidigt som bilägaren kan spara tiotusentals kronor när han kan behålla bilen längre i samma fina skick.

- Det försämrade rostskyddet på nya bilar har ökat behovet av kompletterande behandlingar. Vi Bilägare avslöjade den 3 maj 2016 bilindustrins hemliga rostlista, som visade att svenska storsäljare som Volkswagen Passat, Volvo S80 och Toyota Corolla rostar mer än för bara några år sedan. Dessutom finns miljontals bilar, där rostskyddet passerat bäst-före-datum.

- Bilens lack utsätts redan som ny för stora påfrestningar ifrån trafik, vägsalt, nederbörd etc. och blir snabbt matt och svårskött med risk för ytliga rostangrepp på sikt. En lackkonservering från Ditec bevarar bilens glans, förlänger lackens hållbarhet avsevärt och gör bilen mer lättskött.

Ditec Sverige och Dinitrol Center samarbetar för att successivt bygga ut fler Ditec respektive Dinitrol Center stationer så att även de kan erbjuda Ditec lackkonservering respektive Dinitrol Center rostskyddsbehandlingar.
Redan idag erbjuder 11 stationer både Ditec lackkonservering och Dinitrol Center rostskyddsbehandling.

Parter
Ditec och Dinitrol Center stationerna kommer även i fortsättningen att ägas av enskilda företagare, som har avtal med Ditec Sverige respektive Dinitrol Center.
Ditec Sverige och Dinitrol Center kommer liksom nu driva och utveckla respektive koncept och verksamhet.

Ditec är Sveriges ledande bilvårdskedja med närmare 100 anläggningar över hela landet. Ditec erbjuder ett komplett utbud av bilvårdstjänster med marknadens mest genomarbetade lackskyddskoncept, Ditec Ceramic Ultra och Ditec Original Lackkonservering.

Dinitrol Center, Sveriges ledande kedja för bilrostskydd och finns över hela Sverige, gör rostskyddsbehandlingarna Dinitrol TKD, Dinitrol ML och Dinitrol PLUS samt rostskyddskontroller med fiberoptik.

För mer information kontakta:
Andreas Kvarnbrink, Ditec Sverige 010-195 95 73, www.ditec.se
Dan Karlsson, Dinitrol Center 0451- 88 005, www.dinitrolcenter.se