BT PRO LIFTER får ergonomipris

BT PRO LIFTER får ergonomipris Den holländska organisationen BZV har utnämnt PRO LIFTER till "Arbo Tip 2003". PRO LIFTER är en lyftvagn med revolutionerande nyhet. Den mekaniska starthjälpen i BT PRO LIFTER innebär en markant förbättring av arbetsmiljön. Man behöver inte längre vara stark för att få en tungt lastad lyftvagn i rullning. Uppmärksamheten blir stor kring de produkter som utses till Arbo Tip. De vinnande produkterna utses av en jury som består av läkare, branschfolk och användare. "Arbo" är ett holländskt begrepp som används som en sammanfattning för arbetsmiljö och ergonomi. Inom ramen för BZV samarbetar omkring 5.000 företag med cirka 100.000 anställda med frågor som gäller arbetsmiljö, frånvaro, arbetsskador och annat i logistik- och transportsektorn. Varje år utser BZV några produkter som betyder mycket för arbetsmiljön inom logistik- och transportsektorn och 2003 är PRO LIFTER en av fyra produkter som är "Arbo Tip". BT tog emot utmärkelsen på Logistica-mässan i Utrecht i november 2003. Bilder finns på: www.bt-industries.com PRESSINFO/PRESSRELEASER. Handling Innovation. BT Industries är världens ledande leverantör av lagertruckar och tillhörande tjänster. Vi är närmare 8.000 anställda och omsätter cirka 12 miljarder kronor. Tillverkningen sker vid sju anläggningar i fyra länder och återförsäljarnätet täcker hela världen. Våra kunder finns huvudsakligen bland stora konsumentorienterade företag med mycket höga krav på effektiv materialhantering. BT Industries ingår i Toyota Industries Corporation Frågor besvaras av Informationschef Anders Stålhammar (0142-86121) eller Marknadschef Hans Thyr (0142-86322). Annat pressmaterial, finansiell information och allmän information om BT Industries finns tillgängligt på BT Industries hemsida www.bt- industries.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00970/wkr0002.pdf