BT förser SWIFT med tjänster för telepresence

Report this content

- Samarbetet effektiviserar SWIFTs verksamhet samt stöttar företagets miljöstrategi

BT tecknar ett treårigt kontrakt på drift och underhåll av sina nätverk för telefoni och datatrafik med den finansiella kommunikationsleverantören SWIFTs nätverk, som omfattar fler än 8 600 institutioner. Med hjälp av BTs Unified Communications Video-lösning kan SWIFT-kontor i så vitt skilda världsdelar som Europa, USA och Asien knytas samman med hjälp av videokonferenser.

Satsningen på videokonferenser är en viktig del i SWIFTs miljöstrategi, men organisationen vill också minska resekostnaderna utan att kvaliteten på mötena går förlorade. I BTs lösning ingår fem Cisco TelePresence-enheter. Dessa enheter kommer att kopplas samman via SWIFTs egna system, vilket gör det möjligt för användare att utbyta finansiell information på ett säkert sätt, under dygnets alla tider.

– Vi lockades av BTs möjlighet att leverera en komplett tjänst. Tillsammans kan vi nu utveckla virtuella möten. Vi räknar med att detta ger oss både fördelar när det gäller effektivitet och kostnadskontroll samtidigt som det bidrar till minskade koldioxidutsläpp, säger Francis Vanbever, finansdirektör för SWIFT.

BT kommer även att leverera tjänster från BT Conferencing som komplement till ett komplett paket med styrningstjänster. Det som utmärker lösningarna är skärmar med HD-upplösning och avancerat ljud, som återger allt från kroppsspråk till ögonkontakt.

BT implementerar fem system inom ramen för kontraktet som också omfattar support dygnet runt, underhåll på plats, proaktiv systemövervakning och fjärrdiagnostik.

Taggar: