BT knyter samman Exportrådets globala nätverk

BT Nordics meddelar idag att företaget tecknat ett treårigt kontrakt om att leverera nättjänster till Exportrådets kontor världen över. Avtalet innebär att BT Nordics ansvarar för att knyta samman Exportrådets verksamheter på 50 geografiskt utspridda platser.

Exportrådet hjälper svenska företag att växa och expandera internationellt genom att erbjuda konsulttjänster på plats och bidra med marknadskännedom. Sedan tidigare har BT levererat WAN-tjänster (Wide Area Network) till Exportrådet.

– Vi är mycket glada över att Exportrådet har valt oss för att stödja sitt internationella nätverk. I likhet med Exportrådet använder många multinationella svenska företag BTs omfattande nätverk och tjänster redan idag. Vårt arbete för Exportrådet kommer nu även att sammankoppla kontor som erbjuder affärsstöd och tjänster för en del av våra befintliga kunder, säger Roger Söderberg, CEO för BT Nordics.

– BT visade att de hade passande lösningar för alla de behov vi har när det gäller kommunikation. Alla våra kundföretag har Sverige som bas och vi är beroende av att kunna kommunicera med dem från alla våra kontor runt om i världen. BT förser oss med lösningar som är flexibla, skalbara och säkra och med garantier när det gäller sevicenivå, säger Robert Andersson, IT Direktör för Exportrådet.

Förmågan att kunna leverera pålitliga och högkvalitativa tjänster var det huvudsakliga argumentet för Exportrådets val av leverantör. Möjligheter till framtida samarbeten mellan BT och Exportrådet inom andra områden, såsom IP-telefoni var ytterligare en avgörande faktor i urvalsprocessen.