BT lanserar iVPN-tjänster för stora organisationer

Ny 21CN-tjänst tillgänglig för globala företagskunder

BT lanserar BT Intelligent Virtual Private Network (iVPN) i 172 länder. En tjänst som ger globala organisationer möjlighet att bättre hantera och förbättra prestandan av sina IT-nätverk och affärstillämpningar och minska tekniska och löpande kostnader.

Utvecklingen av BT iVPN gjordes möjlig genom BTs investering i sin globala plattform 21st Century Network (21CN). 21CN är BTs globala, mjukvarudrivna nätverksplattform för kunder och introducerar en nytt, enklare utbud för nästa generations tjänster.

Med BT iVPN kan företag:
• Sänka sina löpande kostnader för teknik och förbättra produktivitet, genom att hantera och prioritera trafiken på sina IT-nätverk. Till exempel säkerställs att e-post-, röst-, video- och andra affärstillämpningar körs mer effektivt.
• Genomföra kostnadsbesparingar genom snabbare implementering, färre manuella ingripanden, färre avbrott att hantera och få lokal support på det egna språket.
• Få ökat förtroende till en säker och dynamisk tjänst, erbjuda bättre nätverkstillgänglighet, automatiserad leveranssäkerhet, realtidsrapportering, plus proaktiv och automatiserad incidentrapportering – som ger användarna maximal kontroll och flexibilitet.

Efter initiala tester med kunder inom industri- och finanssektorn kombineras BT iVPN nu med andra BT-tjänster, som till exempel internetbaserad åtkomst, applikationsoptimering, röststyrning, videokonferenser, unified communications, datacenter, callcenter, säkerhet och mobilitet. BT arbetar nära sina kunder med att bygga lösningar som bidrar till att effektivisera deras verksamheter.

– BTs mål är att förbättra effektiviten, värdet och upplevelsen för kunder inom alla tjänsteområden. Lanseringen av BT iVPN är ett betydande steg mot att uppnå detta och bygger på styrkan av vår prisbelönta globala MPLS-tjänst (multi-protocol label switching), säger Neil Sutton, vice president of Global Propositions and Capabilities på BT Global Services.

BT rankades nyligen som etta i en undersökning avseende kundtillfredsställelse med globala VPN-leverantörer. Undersökningen utfördes av Telemark i september 2008 och omfattade 700 företagsexperter.

– Genom lanseringen av BT iVPN fortsätter vi vårt engagemang i att erbjuda innovativa lösningar för att ytterligare förbättra kundupplevelsen, säger Neil Sutton.

Lanseringen av BT iVPN har fått ett bra mottagande från branschanalytiker, som Current Analysis.

– BT iVPN är på helt rätt spår när det gäller möjligheter att förbättra VPN-tjänst leverans med MPLS, supportfunktion på lokala språk och and global SLA För kunder innebär detta mätbara fördelar mer korrekt fakturering och snabbare leverans.

Fördelarna med BTs IVPN och relationen med BT sammanfattas av Norbert Kuddes, IS Technical Development Manager hos Duni AB:

– Vi behövde en pålitlig partner med högpresterande tjänster och utmärkt kundstöd att outsourca våra kommunikationskrav. Med BT fick vi våra önskemål uppfyllda. De nyligen genomförda förbättringarna som BT gjort och som resulterat i det nya iVPN gör att vi kan koncentrera oss på vår kärnverksamhet.

Duni är Europas ledande aktör inom attraktiva kvalitetsprodukter för bordsdukning och varumärket Duni säljs på fler än 40 marknader och är marknadsledande i central- och nord-Europa.

För mer information om BT iVPN, besök gärna: http://www.globalservices.bt.com/iVPN