BT lanserar ny app för videokonferenser

BT Conferencing lanserar BT Engage Meeting Mobile. Det är den första appen i sitt slag för videokonferenser till iPhone och iPad samt mobiltelefoner och tablets med Android OS.

Den nya appen är ett kraftfullt planeringsverktyg som gör det enklare än någonsin att genomföra videokonferenser. Den som är värd för samtalet kan styra videokonferensutrustningen, snabbt starta och avsluta ett möte eller förlänga mötestiden direkt via sin mobil eller tablet. Appen är kompatibel med alla större företag som levererar lösningar för videokonferenser som Cisco, LifeSize, Polycom och TANDBERG.

Appen fungerar tillsammans med BT Engage Meeting Manager, ett webbaserat verktyg som levereras med en smart konferensguide, mötesmallar, egna kontaktlistor, B2B-schemaläggning, iCal-integration och ett omfattande utbud av onlinetjänster för rapportering. Den kraftfullaste funktionen är att mötets värd ges full kontroll över konferensen, såväl direkt i rummet som ute på fältet.

– Detta är bara en av de samarbetslösningar BT Conferencing erbjuder för att hjälpa företag att utveckla hur de gör affärer. Alltfler organisationer använder videokonferenser för att spara pengar, öka produktiviteten och minska restiden. Denna app är den första i sitt slag och den ger våra kunder full kontroll över schemaläggning och samtalsalternativ, även när de inte sitter vid sitt skrivbord, säger Jeff Prestel, VD för BT Conferencing

För åtkomst till programmet, sök efter BT Engage i iTunes eller via App Store. Appen är kostnadsfri att ladda ner och finns tillgänglig nu.

BT Engage Meeting Mobile följer upp den framgångsrika lanseringen av BT MeetMe Mobile Controller för ljudkonferenser, som har funnits tillgänglig sedan september 2010.

E-post:
BT@bitepr.se

Om BT Conferencing
BT Conferencing är en ledande global leverantör av ljud, video och tjänster för web collaboration. BT är den främsta aktören på den växande marknaden för konferenstjänster i Storbritannien och den ledande leverantören av tjänster för videokonferenser över hela världen. Tack vare sitt partnerskap med ledande teknikföretag och leverantörer av utrustning kan BT alltid erbjuda sina kunder de bästa och senaste lösningarna.

BT är en av världens ledande leverantörer av kommunikationslösningar och -tjänster i över 170 länder. Den huvudsakliga verksamheten innefattar globala nätverk med IT-tjänster, lokala, nationella och internationella telekommunikationstjänster till våra kunder, oavsett om de är hemma, på jobbet eller på resande fot, dessutom produkter och tjänster inom bredband och internet, samt kombinerade fasta och mobila produkter och tjänster. BT består av fyra huvudsakliga affärsområden: BT Global Services, Openreach, BT Retail och BT Wholesale.

Under räkenskapsåret som slutade 31 mars, 2011, var BT-gruppens intäkter 20 076 miljoner pund, med en vinst före skatt på 1 717 miljoner pund.