BT PLACERAS BLAND LEDARNA I GARTNERS ”MAGISKA KVADRANT” FÖR 2011

Analysföretaget Gartner rankar BT Global Service högt och placerar dem i Ledarkvadranten i 2011 års Magiska Kvadrant för såväl paneuropeiska som globala leverantörer av nätverkstjänster.

– Jag är glad att BT placeras som ledande inom dessa viktiga Kvadranter. Vår ambition är att vara främst i branschen på att samarbete med kunderna så att de drar nytta av de stora möjligheterna som finns tack vare vår teknologi och kunskap. Kunderna känner till våra styrkor och vår framgång ligger i att fortsätta erbjuda en bred portfölj av alternativ för managerade tjänster och ha starkt fokus på viktiga vertikaler, inklusive finansiella tjänster, konsumentvaror (CPG), offentlig sektor och sjukvård samt global handel, säger Jeff Kelly, CEO BT Global Services.

– Samtidigt som vi blir högt rankade av Gartner arbetar vi med betydande förbättringar av vårt nätverk över hela världen. Dessa initiativ värderas högt av våra kunder, avslutar Kelly.

BT Global Services, som är en del av BT Group, tillhandahåller managerade nätverkstjänster för företag och offentliga organisationer. Vi arbetar globalt och levererar lokalt till stora multinationella företag. BT Global Services viktigaste tillgångar innefattar ett globalt, helt IP-baserat nätverk, datahallar samt experter inom solution design, integration och IT-säkerhet. Kombinationen av nätverk, IT- och konsulttjänster gör att BT Global Services kan erbjuda samlade managerade tjänster som hjälper våra kunders anställda att bli mer produktiva, ge sina kunder bättre service och få sina organisationer att arbeta mer effektivt.

I sin rapport om globala leverantörer av nätverkstjänster definierar Gartner de ledande företagen med att de "har ett komplett utbud av röst- och dataprodukter med en service- och supportnivå som ligger över genomsnittet, en bred global täckning och konkurrenskraftiga priser. De har en stark vision som inkluderar att höja sin kapacitet för informations- och kommunikationsteknik (ICT), vilket är en strategi som de uttrycker tydligt och öppet ".

I rapporten om paneuropeiska leverantörer av nätverkstjänster menar Gartner att ledarna ”har ett komplett utbud av röst- och datatjänster med relativt nya erbjudanden inom områden som unified communications och Ethernet–tjänster. Tjänsterna levereras med god kvalitet inom ett vidsträckt täckningsområde till konkurrentkraftiga priser av team som arbetar närmare kunden. Ledare har en stark vision av marknaden och sin roll på den och de kan oftast rikta sig till en större kundkrets (gällande storlek, geografi och tjänstekrav) än andra företag i den magiska kvadranten”.

Gartners Magic Quadrant

Magic Quadrant for Pan-European Network Service Providers / G00210276:
1 Gartner “Magic Quadrant for Global Network Service Providers” by Neil Rickard, Robert Mason, 1 april, 2011

Magic Quadrant for Global Network Service Providers / G00210099:

2 Gartner “Magic Quadrant for Pan-European Network Service Providers” by Neil Rickard, Katja Ruud, Michelle Van Pelt, 1 april, 2011

About the Gartner Magic Quadrant
The Magic Quadrants are copyrighted 2011 by Gartner, Inc. and are reused with permission. The Magic Quadrant is a graphical representation of a marketplace at and for a specific time period. It depicts Gartner's analysis of how certain vendors measure against criteria for that marketplace, as defined by Gartner. Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in the Magic Quadrant, and does not advise technology users to select only those vendors placed in the "Leaders" quadrant. The Magic Quadrant is intended solely as a research tool, and is not meant to be a specific guide to action. Gartner disclaims all warranties, express or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

E-post: BT@bitepr.se

BT är en av världens ledande leverantörer av kommunikationslösningar och -tjänster i 170 länder. Den huvudsakliga verksamheten innefattar globala nätverk med IT-tjänster, lokala, nationella och internationella telekommunikationstjänster till våra kunder, oavsett om de är hemma, på jobbet eller på resande fot, dessutom produkter och tjänster inom bredband och internet, samt kombinerade fasta och mobila produkter och tjänster. BT består av fyra huvudsakliga affärsområden: BT Global Services, Openreach, BT Retail och BT Wholesale.

Under räkenskapsåret som slutade 31 mars, 2010, var BT-gruppens intäkter 20 911 miljoner pund.