Ny handelsplattform för nordiska värdepapper får höghastighetsuppkoppling från BT

Burgundy väljer Radianz Shared Market Infrastructure

Burgundy, den nya handelsplattformen för nordiska värdepapper, väljer BTs produkt Radianz Shared Market Infrastructure för sin hantering av orderflöde och marknadsdata via höghastighetsuppkoppling.

Burgundy, med planerad lansering under andra kvartalet 2009, är en medlemsbaserad så kallad Multilateral Trading Facility (MTF), för handel med nordiska säkerheter. Handelsplatsen ägs av ledande nordiska banker och auktoriserade tradingföretag.

– Vi väljer att arbeta med BT, eftersom de har goda meriter och är en tillförlitlig leverantör av höghastighetsuppkoppling och en rad andra tjänster. Med hjälp av The Radianz Shared Market Infrastructure får vi snabb och enkel tillgång till den finansiella sektorn, såväl som ultrahög hastighet och uppkoppling med minimal fördröjning. Dessutom behövde vi få infrastruktur på plats snabbt och BT gjorde det möjligt för oss att hålla vårt tidsschema, säger Olof Neiglick, vd på Burgundy.

The Radianz Shared Market Infrastructure är ett av de största nätverken inom finansiella tjänster och erbjuder en snabb, säker och pålitlig uppkoppling till en global gemenskap av handelsrelaterade partners, finansiella applikationer och tjänster.

– Det är glädjande att Burgundy valt att arbeta med oss och förse sina medlemmar med de här uppkopplingstjänsterna. Vi arbetar redan med ett antal ledande MTFer och dagens tillkännagivande säkrar vår position som branschens preferred partner och förstahandsval för snabb tillgång till företag och organisationer inom den finanssektorn, säger Phil Mottram, chef för BT Financial Services.