BTLs VD, Håkan Larsson, kommenterar Stinnes bud

BTLs VD, Håkan Larsson, kommenterar Stinnes bud I en kommentar till Stinnes bud på samtliga BTL-aktier säger BTLs koncernchef Håkan Larsson: - Ett ytterligare finansiellt närmande mellan bolagen skapar större förutsättningar för ett gemensamt europeiskt nätverk för landtransporter. Detta är i linje med den vision och de mål som uttrycktes i samband med att alliansen mellan Schenker och BTL ingicks i november 1997. - Genom att samordna fullt ut kan vi ännu snabbare ta tillvara på synergier och därmed ökar potentialen till resultatförbättringar mer än i nuvarande situation, fortsätter Håkan Larsson, som vid en samordning kommer att leda den sammanslagna landtransportverksamheten med cirka 20 000 anställda och 30 miljarder kronor i omsättning. Om samtliga aktieägare accepterar budet, kommer huvudkontoret för den sammanslagna koncernen i ett senare skede att finnas i Essen. Flera huvudkontorsfunktioner kommer att vara lokaliserade i Göteborg, varifrån landtransportverksamheten kommer att ledas. ./. BTL AB (publ) Koncernstab Information För ytterligare information, vänligen kontakta Håkan Larsson, VD och koncernchef, BTL AB 031-703 80 10 eller Åsa Lindell Byström, informationsdirektör, BTL AB, tel. 031-703 80 30, 0705-83 45 63. BTL-koncernen är Nordens största företagsgrupp, och en av de större i Europa, inom transport och logistik. Genom de helägda Wilsonbolagen i Europa, Asien, Australien, Nya Zeeland och USA bedrivs även betydande sjö- och flygtransportverksamhet. Koncernen har 11 000 anställda och omsätter cirka 19 miljarder kronor. Tillsammans med den tyska transportkoncernen Schenker etablerar BTL Europas största nätverk för landtransporter under namnet Schenker-BTL. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/02/01/19990201BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/02/01/19990201BIT00100/bit0002.pdf