Uttalande av de oberoende styrelseledamöterna i BTL

Uttalande av de oberoende styrelseledamöterna i BTL De oberoende styrelseledamöterna 1) har tillsammans med sin rådgivare, Deutsche Bank AG London, övervägt villkoren i det bud som Stinnes AG, genom sitt dotterbolag Schenker International AB, lagt på samtliga aktier i BTL. De oberoende styrelseledamöterna noterar att Stinnes beslutat köpa aktier på marknaden, och att ett flertal aktieägare beslutat att sälja sina aktier, innan de oberoende styrelseledamöterna haft tillfälle att göra en bedömning av de finansiella villkoren i budet och informera aktieägarna om bedömningen. De oberoende styrelseledamöterna avser inte att uttrycka en uppfattning om villkoren i budet innan de har haft närmare diskussioner med Stinnes och med BTF, som äger 7,6 procent av kapitalet motsvarande 14,8 procent av rösterna i BTL. De oberoende styrelseledamöterna kommer att göra sin bedömning av villkoren i budet i god tid före utgången av anmälningstiden, den 18 mars 1999. Innan de oberoende styrelseledamöterna har gjort sin bedömning av budet, rekommenderas aktieägarna att inte vidta någon åtgärd med sina aktier och att inte sälja sina aktier på marknaden. Håkan Larsson, VD och ledamot av styrelsen deltog ej i beslutet. 1)De oberoende styrelseledamöterna är de styrelseledmöter i BTL som inte representerar budgivaren. ./. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/02/15/19990215BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/02/15/19990215BIT00070/bit0002.pdf