• BTS Group/

BTS får en initial order på SEK 20 miljoner från ett ledande globalt USA-baserat telecomföretag

Stockholm, Sverige och New York, USA – BTS Group AB (publ), världens ledande konsult- och utbildningsföretag inom området affärssimuleringar och upplevelsebaserad inlär-ning har fått i uppdrag av ett ledande globalt telecomföretag att lansera ett antal projekt. Ordern är initialt värd SEK 20 miljoner.

Den USA-baserade telekommunikationsserviceleverantören, med intäkter över USD 90 mil-jarder och mer än 240 000 anställda, har anlitat BTS för att utveckla och leverera ett mång-facetterat strategiskt ledarskapsutvecklingsinitiativ för företagets ledare på alla nivåer. Målet är att samla ledarna bakom de gemensamma strategierna, målen och företagets leverans-kapacitet, samtidigt som man stärker ledarskapsförmågan.
Initiativet innehåller följande:
• Strategisk färdriktning, ledarskap och affärsmannaskap för högpotentiella toppchefer och ledare med skräddarsydda affärssimuleringar och andra kunskapspass.
• Grundläggande ledarskapsutvecklingsplan för både nya och erfarna ledare med en skräddarsydd version av BTS Performance Mastery System, som inkluderar endags modulerna Symphony, Conductor, Applause, Composer, Tempo, och Audition.
• Initiativ i ledarskap, coachning och effektiva team för säljchefer med en skräddarsydd version av BTS Sales Mastery- lösning Driving Business Results och en skräddar-sydd simulering om säljeffektivitet.
“Vi är mycket glada över att denna partner som vi har samarbetat länge med har valt att anli-ta oss ännu en gång för ett sådant viktigt och omfångsrikt utbildningsinitiativ,” säger Henrik Ekelund, Koncernchef och VD BTS Group AB. “Detta är ytterligare ett bevis på vår förmåga att leverera projekt av toppkvalité till världsledande telecom företag samt på vår gedigna kunskap inom strategisk färdriktning & affärsmannaskap, ledarskap & chefskap, samt sälj.”