BTS Group AB får order av BBVA, en av Spaniens ledande banker

Report this content

Stockholm, Sweden and Madrid, Spanien – BTS Group AB (publ), världens ledande konsult- och utbildningsföretag inom området affärssimuleringar och upplevelsebaserad inlärning har tecknat ett avtal med den ledande spanska banken BBVA som omfattar utbildning 700 höga chefer globalt.

BTS kommer att leverera minst 28 workshops under 2008 i Spanien och Latin Amerika. Projektet går under benämningen ”Managing for Value” och fokuserar på BBVA’s högre chefer framförallt på bankens affärsenheter och inom funktioner för finans och controlling.
“Efter fem års utveckling av en företagsgemensam management modell som baserar sig på värdeutveckling kommer BBVA nu att driva en process som syftar till att implementera denna modell inom olika delar av organisationen. Med detta som utgångspunkt insåg vi vikten av att driva detta projekt som en ”in-house” lösning med möjlighet att simulera verksamheten utifrån bankens egen verklighet. Under 2006 tog vi ett första steg och började samarbeta med BTS avseende bankens 300 högsta chefer, vilket blev en stor framgång.”
”Vår interna utvärdering av utbildningen visade att deltagarna betygsatta sin erfarenhet som den bästa banken genomfört under senare år. Som ett resultat av detta beslöt BBVA att utöka samarbetet med BTS under 2008 till att omfatta en vidare krets av medarbetare. Inom BBVA är vi mycket glada och nöjda med valet av BTS som vår partner i bankens strävan framåt.” kommenterade MR Gert Pregel Grohmann, Managing for Value Director, BBVA
BTS har utvecklat en skräddarsydd simulering för ”Managing for Value” projektet med utgångspunkt från att alla deltagare skall erbjudas möjligheten att experimentera och utforska konsekvenserna av deltagarens beslut, oavsett om det i simuleringen innebär att banken går omkull.
“Vi känner oss stolta att en av Spaniens största banker har valt att arbeta med BTS för ett så viktigt och brett projekt.” säger DR Philios Andreou, VD BTS Spanien och Mexico. ”Detta uppdrag är ytterligare ett bevis på vår förmåga att leverera projekt av högsta kvalitet till världens ledande företag och samtidigt visar på vår omfattande kapacitet inom områden som strategigenomförande, affärsmannaskap, ledarskap, management utveckling och försäljning.

För ytterligare information vänligen kontakta
Dr. Philios Andreou,
BTS Iberia & Mexico