BTS Group tecknar avtal med Coop Norge

Report this content

Stockholm, Sverige– BTS Group AB (publ), världens ledande konsult- och utbild-ningsföretag inom området affärssimuleringar har tillsammans med sina norska part-ners Saga Corporate Advisors och Dinamo Consulting blivit anlitade av Coop Norge för att utveckla och leverera ”Kultur- och Ledarskapsprogrammet”.

Programmet som består av 4 moduler som levereras under tio dagar, fokuserar på företagsledning utifrån en värderingsbaserad företagskultur. Programmen kommer att levereras under perioden 2008 – 2009 där målgruppen är 84 toppchefer inom Coop Norge. Affären är värd SEK 2 millioner för BTS.
“Vi är stolta över att ytterligare ett stort norskt företag har valt BTS för ett strategiskt viktigt program. Detta befäster vår position på den norska marknaden och vi har där-för valt att öppna ett lokalt kontor i Oslo”, säger Jonas Stalder, chef BTS Norge
BTS Group arbetar till stor del med stora internationella företag, några exempel på företag där BTS har arbetat med strategiska initiativ är: Coca-Cola, Weyerhaeuser, General Motors, Vodafone, Boeing, Telstra, Adobe, Hewlett Packard, Cisco, DHL, Honda, Toyota, Gap, SonyEricsson, Nokia, Scania och Sony.