Penser Access: BTS Group - En kraftig överreaktion i kursen

Med anledning av Covid-19 viruset har vi tittat närmare på BTS. VI bedömer att bolaget kommer att påverkas negativt av det globala pandemiutbrottet då reserestrektioner försvårar för fysisk leverans av bolagets tjänster. Vidare bedömer vi att projekt kan komma att skjutas på framtiden. Detta gör att vi sänker våra estimat för helåret med 6,5% på försäljning och 8% på EPS. Kurstappet om ca 35% sedan toppen bör därför ses som en överreaktion. Vi bedömer att BTS kommer gå stärkta ur krisen då man som ledande marknadsaktör har möjlighet till digital leverans samt kommer kunna använda sin starka kassa för konsolidering. Baserat på våra estimat för kassaflödet ser vi att ytterligare 150-200 mkr kan användas för förvärv under 2020. Dessa potentiella förvärv skulle addera mellan 7,5-10% på försäljningen. Vi justerar dock ned vårt motiverade värde till 290-300 kr från 345-365. Sammanfattningsvis ser vi en hög potential i aktien till en låg risk.

Läs den fullständiga analysen: https://links.penser.se/f/a/bts_20200414.pdf

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se