Penser Access: BTS Group - Caset intakt – ännu ett rekordkvartal

Report this content

BTS fortsätter att skämma bort investerarna med sitt elfte rekordkvartal i rad där nettoomsättningen uppgick till 376 (299) mkr, vilket var drygt 3% över vår prognos. Den starka organiska tillväxten från 2018 håller i sig och uppgick till 15% under kvartalet, vilket var i linje med vår förväntan. En fortsatt hög global förändringstakt förklarar den starka utvecklingen, där ledningen inte ser några indikationer om vikande efterfrågan från kund. Utvecklingen var genomgående robust i verksamheten där samtliga tre större enheter (93% av omsättningen) uppvisade en organisk tillväxt över 13%. Mot bakgrund av den starka utvecklingen för dollarn och en imponerande historik väljer vi att justera upp våra försäljnings- och EBIT-estimat med 4-5% för innevarande och kommande år. Vi bibehåller vår positiva syn på bolaget och noterar att BTS värderas i linje med sin värdering för drygt ett halvår sedan.

Läs den fullständiga analysen:

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se