Styrelsen för BTS Group AB:s förslag till styrelsesammansättning mm

Stockholm 29 april, 2008

Stockholm, Sverige – BTS Group AB (publ.)

Vid tidpunkten för kallelse till ordinarie årsstämma hade bolaget ännu inte information om förslag till styrelsesammansättning m.m. Styrelsen för BTS Group AB tillkännager härmed följande förslag att framläggas till årsstämma den 7.e maj, 2008 avseende punkterna 9 – 11 på dagordningen enligt tidigare distribuerad kallelse.
Punkt 9 på dagordningen: Antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter
Styrelsen föreslår att antalet ordinarie ledamöter skall uppgå till fyra utan suppleanter.
Punkt 10 på dagordningen: Fastställande av arvoden
Styrelsen föreslår årsstämman att arvodet till styrelseledamöter som ej uppbär lön av bolaget skall utgå med sammanlagt 525 000 kronor, varav 275 000 kronor till styrelsens ordförande och 125 000 kronor till envar av övriga ledamöter. Arvode till revisorn föreslås utgå enligt godkänd räkning.
Punkt 11 på dagordningen: Val av styrelse
Styrelsen föreslår till ordinarie ledamöter: Omval av Mariana Burenstam Linder, Henrik Ekelund, Stefan Gardefjord och Dag Sehlin samt med Dag Sehlin som styrelsens ordförande. Tomas Franzén har avböjt omval.
Aktieägare representerade av mer än 67 procent av det totala röstetalet i bolaget har förklarat sig stödja förslagen ovan avseende punkterna 9-11 i kallelsen till årsstämman.