Bubbleroom rekryterar fyra nyckelpersoner till ledningsgruppen

Report this content

Som ett led i arbetet att rusta Bubbleroom för fortsatt tillväxt har bolaget rekryterat fyra personer till ledningsgruppen.

Bubbleroom befinner sig i en stark tillväxtfas och visade 2018 för andra året i rad en nära 50-procentig försäljningsökning. Med en omsättning på cirka 330 miljoner kronor noterades därmed ännu ett rekordår. För att skapa optimala förutsättningar för fortsatt tillväxt stärks nu ledningsgruppen med fyra rekryteringar på nyckelpositioner.

Esko Österbacka tillträder som ny CFO. Esko kommer till Bubbleroom från WallVision där han arbetat som CFO, och har lång erfarenhet från detaljhandel med tidigare bakgrund på ledande positioner hos bland andra EY, NetOnNet och Hemtex.

Charlotte Bachmann Katz blir ny Chief Digital Officer (CDO). Charlotte kommer senast från KappAhl och har lång erfarenhet från detaljhandel med ledande positioner hos bland andra H&M, Scandinavian Design Online och Best of Dansk Design.

Till rollen som People & Culture Manager har Bubbleroom rekryterat Charlotte Nord. Charlotte kommer senast från Nord Talent Mgmt och har gedigen erfarenhet från ledarroller inom HR hos bland andra West Atlantic, Keolis Sverige och AcadeMedia.

Ny logistikchef blir Joel Sandberg. Joel kommer senast från Nelly.com och har sedan tidigare erfarenhet av ledande roller inom logistik från H&M i Sverige och Norge.

”Dessa rekryteringar är ett viktigt steg på vår tillväxtresa. Vi stärker ledningsgruppen med fyra personer som har lång och omfattande erfarenhet från sina respektive områden. Tillsammans med övriga teamet kommer de ta Bubbleroom närmare visionen att bli nummer 1 i Norden inom festmode för kvinnor”, säger Ville Kangasmuukko Nordström, VD på Bubbleroom.

Bubbleroom har under 2018 genomfört viktiga teknikinvesteringar, format flera viktiga partnerskap och förstärkt företagets logistik för sin fortsatta tillväxt.

För mer information vänligen kontakta:

Ville Kangasmuukko Nordström, VD Bubbleroom

Mail: ville.kangasmuukko-nordstrom@bubbleroom.com

Om Bubbleroom
Bubbleroom är en ledande e-handlare inom mode, med en tydlig ambition om att bli nummer 1 inom festmode för kvinnor. Bubbleroom grundades 2005 och säljer kläder, underkläder, skor och accessoarer för den medvetna kvinnan som lever eller drömmer om ett glamoröst liv. Företaget har en genomtänkt produktmix av starka externa varumärken och egna Private Labels. Bubbleroom samarbetar med Sveriges modeelit genom exklusiva designsamarbeten. Bubbleroom har sitt huvudkontor i Borås och sin primära kundbas i Norden med distribution till hela Europa.