• Bubbleroom/

Bubbleroom stärker styrelsen med nyckelkompetens inom mode, digital strategi och företagsutveckling

Report this content

Som ett led i arbetet att strategiskt rusta Bubbleroom för fortsatt tillväxt och expansion utökas styrelsen med fyra nya ledamöter med erfarenhet från såväl digital strategi som finans, och retail och mode.

Bubbleroom befinner sig i en stark tillväxtfas och ser nu över sin struktur och organisation för att optimera möjligheterna till ytterligare tillväxt och möjliggöra strategin för expansion såväl i Norden som i Europa, och därmed fortsätta att leverera på sina högt uppställda mål. För att stärka den strategiska kompetensen i bolaget och addera mångårig erfarenhet från såväl mode som onlinehandel och digitala tjänster har fyra nya ledamöter valts in i Bubblerooms styrelse.

• Susanne Holmström, nuvarande VD på NetonNet och tidigare privatmarknadschef på Trygg-Hansa.
  • Mattias Miksche, entreprenör med mångårig erfarenhet från styrelsearbete i privata och publika bolag, däribland Sportamore, Avanza och Dustin.
  • Aurore Belfrage, techprofil med mångårig erfarenhet från startup- och digitala verksamheter. Driver bolag med rådgivande verksamhet inom AI och är kolumnist i Svenska Dagbladet.
  • Malin Strihagen, mångårig erfarenhet från brand management inom modebranschen, bland annat från Ralph Lauren.

”Bubbleroom är inne i en väldigt spännande fas, och vi har redan stärkt ledningsgruppen med erfarenhet och kompetens som ska tillvarata bolagets potential framöver. Ett naturligt nästa steg är därför att även utöka styrelsen med ny, framåtlutad och diversifierad kompetens. Jag är övertygad om att samtliga fyra nya ledamöter kommer att bidra stort till bolagets resa framåt. Jag ser också verkligen fram emot styrelsearbetet tillsammans och att genom det ytterligare främja bolagets fortsatta tillväxt,” säger Freddy Sobin, styrelseordförande i Bubbelroom.

En av dem som nu ansluter sig till styrelsen är Aurore Belfrage, ett välkänt namn i den digitala världen.

”Bubbleroom är ett spännande företag, med en otrolig resa bakom sig i termer av tillväxt och digital mognad. Bolaget har på kort tid etablerat ett marknadsföringsarbete som verkligen är best-in-class. Att nu få bidra till att ytterligare skärpa bolagets digitala profil är något jag ser fram emot”.

Mattias Miksche har också gedigen erfarenhet av bolag med digitala affärsmodeller.

”Bubbleroom har en marknadsposition som är unik och är verksamt i ett segment med stor potential för ytterligare tillväxt. Den tillväxtresa bolaget gjort under de senaste tre åren är minst sagt imponerande, och jag ser med stor tillförsikt på de möjligheter vi nu har framför oss.”

För mer information vänligen kontakta:

Freddy Sobin, styrelseordförande, Bubbelroom

Tel: +46 708 18 20 74

Om Bubbleroom
Bubbleroom är en ledande e-handlare inom mode, med en tydlig ambition om att bli nummer 1 inom festmode för kvinnor. Bubbleroom grundades 2005 och säljer kläder, underkläder, skor och accessoarer för den medvetna kvinnan som lever eller drömmer om ett glamoröst liv. Företaget har en genomtänkt produktmix av starka externa varumärken och egna Private Labels. Bubbleroom samarbetar med Sveriges modeelit genom exklusiva designsamarbeten. Bubbleroom har sitt huvudkontor i Borås och sin primära kundbas i Norden med distribution till hela Europa.