Bublar Groups årsredovisning har publicerats

Årsredovisningen för Bublar Group AB (publ) verksamhetsår 2018 har idag publicerats på bolagets webbplats bublar.com och bifogas här i pdf-version. Aktieägare och övriga som önskar erhålla ett tryckt exemplar ombeds kontakta bolaget via e-post: investorrelations@bublar.com alternativt per telefon: 08-559 251 20.

I Bokslutskommunikén den 21 februari 2019 och i Årsredovisningens förvaltningsberättelse redogör styrelsen för att de intäkter som är hänförliga till bolagets spellanseringar avgör nivån på bolagets eventuella kapitalbehov. Årsredovisningens revisionsberättelse innehåller därför en kommentar från Bolagets revisor som vill fästa uppmärksamhet på styrelsens skrivning i förvaltningsberättelsen under rubriken ”Kapitalbehov” där det framgår att bolaget kan komma att vara beroende av ytterligare kapitaltillskott under 2019.

Bublar Group är det ledande nordiska noterade bolaget inom Augmented Reality (AR) och Virtual Reality (VR). Koncernen utvecklar spel och upplevelser för konsument och företagsmarknaden baserat på den senaste tekniken. Vobling AB (www.vobling.com) förvärvades i oktober 2018.

Bublar Group är noterat på NGM Nordic MTF (NGM: BUBL MTF, ISIN: SE0010270793). Bolagets mentor är G&W Fondkommission, Telefon: 08-503 000 50.

För mer information, kontakta Magnus Granqvist, VD: magnus.granqvist@bublar.com eller Anders Lindell, CFO: anders.lindell@bublar.com