Bublar Groups valberedning föreslår inval av två nya styrelseledamöter

Valberedningen föreslår nyval av två nya ledamöter, Per Anders Wärn och Patrik Hansson, enligt den kallelse till årsstämma som tidigare idag offentliggjorts.

Per Anders Wärn har under tio år varit verksam i ledningen för Gartner, Connecticut, USA, världens ledande företag inom Research & Advisory och ansvarat för Gartners globala konsultverksamhet. Per Anders Wärn deltog också i den riktade nyemissionen av aktier i oktober 2018 och äger 391 850 aktier i Bublar.

Patrik Hansson arbetar idag som affärsutvecklare på Vobling AB. Patrik var huvudägare och grundade det numera av Bublar Group helägda bolaget Vobling AB. Patrik har tidigare arbetat inom offentlig och privat sektor och har de senaste 25 åren haft en rad olika VD och chefspositioner. Hansson äger 2 500 000 aktier i Bublar via sitt bolag Varde Holding AB.

Bublar Group är det ledande nordiska noterade bolaget inom Augmented Reality (AR) och Virtual Reality (VR). Koncernen utvecklar spel och upplevelser för konsument och företagsmarknaden baserat på den senaste tekniken. Vobling AB (www.vobling.com) förvärvades i oktober 2018.

Bublar Group är noterat på NGM Nordic MTF (NGM: BUBL MTF, ISIN: SE0010270793). Bolagets mentor är G&W Fondkommission, Telefon: 08-503 000 50.

Bublar Group AB (publ), Skeppargatan 8, 114 52 Stockholm, Telefon: 08-559 251 20, www.bublar.com

För mer information, kontakta Magnus Granqvist, VD: magnus.granqvist@bublar.com

______________________________________________________________________________________

BUBLAR GROUP AB (publ), Kungstensgatan 18, SE-113 57 STOCKHOLM, SWEDEN