Bublar släpper soundtracket till Glowing Gloves på Spotify, Tidal och Apple Music

Bublar släpper idag soundtracket till mobilspelet Glowing Gloves på musiktjänster som Spotify, Tidal och Apple Music samt övriga streaming- och onlinebutiker. Inspirerad av filmregissören Guy Ritchies "gritty", lekfulla samt hårdsvängande ljudbild har Bublar Groups kompositör & sound designer, Christopher Peduru-Aratchi, producerat en blandning av instrumentala låtar med tydliga referenser till 70-tals funk/soul, fransk house och en rockdänga med knockout-känsla!

Bublar har etablerat sig som en innovativ spelstudio som regelbundet samarbetar med intressanta partners. Denna gång har man valt att låta ett antal Youtubers som under några veckor bott och verkat i NJIE HOUSE på Regeringsgatan i Stockholm använda musiken som inramning till ett lekfullt evenemang med boxning under temat av en aktiv livsstil.

- Det här är ett nytt grepp och inspirerande samarbete med NJIE HOUSE. Mobilspelet bygger på att man rör kroppen samtidigt som man spelar och inte förblir stillasittande, det tycker vi såklart bidrar till en aktiv livsstil, säger Magnus Granqvist, VD för Bublar Group.

NJIE HOUSE är ett unikt socialt experiment där influencers för första gången har bott ihop under en längre tid och tillsammans utvecklat kreativt innehåll. Vlad Reiser, Amanda Strand, Daniel Norlin, Jasmine Gustafsson, Linus ”zaitr0s” Andersson och Felicia Aveklew är de välkända svenska Youtubers som under 30 dagar bott tillsammans i lokalen ”The Lobby” i centrala Stockholm. Den centrala platsen med stora fönster ger fans en unik möjlighet att interagera med Youtube-profilerna på ett nytt och banbrytande sätt.

Universal Music driver operativt hela projektet och bidrar även med ett nätverk av influencers och artister för att göra experimentet så underhållande och spännande som möjligt.

- NJIE FOODS ville göra något annorlunda för att uppmuntra och inspirera människor till en mer aktiv livsstil och kontaktade Universal Music för att se om vi kunde göra ett experiment ihop tillsammans med influencers och artister. Glowing Gloves är en av våra partners och både spelet och musiken uppmuntrar till en aktiv livsstil, säger Daniel Persson, projektledare på Universal Music.

Albumet Glowing Gloves Soundtrack finns tillgängligt på Spotify, Tidal och andra streamingtjänster och onlinebutiker. Själva spelet är byggt med Apples senaste augmented reality-teknik för mobilen, ARKit och använder tekniken med s k motion tracking där spelarnas kroppsrörelsen används för att styra spelet. Spelarna kan tävla mot andra ”boxare” i världen och Glowing Gloves är det första sportspelet i sitt slag. Glowing Gloves finns att ladda ner på Apple App Store och kan spelas på iPhone 6S och uppåt. För mer bilder från spelet: http://glowing-gloves.com

Bublar Group (www.bublar.com) är det ledande nordiska noterade bolaget inom Augmented Reality (AR) och Virtual Reality (VR). Koncernen utvecklar spel och upplevelser för konsument- och företagsmarknaden baserat på den senaste tekniken. Spelutvecklingen drivs i dotterbolaget Virtual Brains AB och produkt- och tjänsteutveckling mot företagsmarknaden i dotterbolaget Vobling AB (www.vobling.com) som förvärvades i oktober 2018. Bublar Group är noterat på NGM Nordic MTF (NGM: BUBL MTF, ISIN: SE0010270793).

För mer information:

Magnus Granqvist, VD: magnus.granqvist@bublar.com. Telefon: 0733-31 17 76