Ny trailer för Bublar Groups platsbaserade MMORPG Otherworld Heroes

Nya trailern för Bublars fantasy-baserade mobilspel Otherworld Heroes finns nu tillgänglig på https://youtu.be/uXuobks1Hks och på spelets hemsida: otherworldheroes.com

Bublars egenutvecklade plattform, 3D-kartor och ett unikt spelkoncept står i fokus för utvecklingen av detta s k “real-world AR-game” där spelarna möts upp i en och samma spelvärld och fantasi blandas med verklighet. Otherworld Heroes är platsbaserat och spelas utomhus, där spelarna tillsammans upplever och löser uppdrag i spelets virtuella världar.

Tekniken ger en unik MMO-upplevelse i mobilen

Bublar utvecklar produkter och tjänster som bygger på XR-teknologi. I botten för detta första sociala MMORPG mobilspel ligger spelmotorn Unity i kombination med Bublars spelplattform. Tekniken är byggd för att hantera stora användarvolymer där användarna i realtid skapar och interagerar med data kopplat till fysiska platser i verkligheten.

Den bakomliggande arkitekturen möjliggör för Bublar att skapa MMO-spel som kan förena miljontals spelare i en och samma spelplan. Vidare har bolaget ett egenutvecklat kartsystem som ger Bublar möjlighet att skapa fantasifulla 3D-kartor anpassade för varje spel.

Mer information om plattformen: https://bublar.com/technology

Spelet har under våren beta-testats mot ca 5 000 testanvändare i 70 länder och med mycket bra respons. Otherworld Heroes planeras under vintern att softlanseras i strategiskt utvalda marknader för både iOS och Android. MMO-spelet är ett s k freemiumspel, det vill säga gratis att ladda ner och med möjlighet till köp inuti spelet samt med stöd för annonsintäkter genom s k ”rewarded ads” för att till exempel låsa upp spelinnehåll.

Mer information om Otherworld Heroes finns på: otherworldheroes.com

Bublar Group (www.bublar.com) är det ledande nordiska noterade bolaget inom Augmented Reality (AR) och Virtual Reality (VR). Koncernen utvecklar spel och upplevelser för konsument- och företagsmarknaden baserat på den senaste tekniken. Spelutvecklingen drivs i dotterbolaget Virtual Brains AB. Bublar Group är noterat på NGM Nordic MTF (NGM: BUBL MTF, ISIN: SE0010270793).

För eventuella frågor vänligen kontakta:

Maria A Grimaldi, CEO Bublar Group AB (publ): maria.grimaldi@bublar.com. tel: 070-828 38 34 eller Wictor Hattenbach, Game Studio Director: wictor.hattenbach@bublar.com, tel:076-318 80 97.

Bublar Group AB (publ), Kungstensgatan 18, 113 57 Stockholm

Hemsida: www.bublar.com, E-post: investorrelations@bublar.com